UA / RU
Підтримати ZN.ua

УКРАЇНСЬКИЙ ТУРИЗМ ОЧИМА ВПЛИВОВИХ ЄВРОПЕЙСЬКИХ МЕДІА

На прес-конференції з нагоди початку реалізації проекту «Міжнародний прес-тур в Україну» його учасники були максимально відвертими...

Автор: Володимир Царук

На прес-конференції з нагоди початку реалізації проекту «Міжнародний прес-тур в Україну» його учасники були максимально відвертими. Леонід Кравчук пообіцяв депутатську підтримку у збільшенні туристичного бюджету.

Хтось із політичних аналітиків підрахував: щомісяця у провідних світових мас-медіа з’являється близько двох десятків публікацій про Україну. Але дві третини з них неодмінно з негативним забарвленням. Окрім того, у пересічного європейського обивателя Україна аж ніяк не асоціюється з європейською країною. Більше знають про Росію чи країни Балтики, ніж про країну, територія якої більша за Францію.

30 представників мас-медіа, що представляють вісім європейських країн, таки приїхали на перший Міжнародний прес-тур для іноземних журналістів, влаштований місією «Україна — відома». Такий прес-тур спочатку планувався напередодні літнього сезону, та, оскільки часу на його підготовку було замало, вирішили не поспішати. Адже під час оксамитового сезону в Україні є що показувати і є чим дивувати. Представники найвпливовіших європейських медіа — «Independent», «La Stampa», «Bild am Sonntag», «ARD» та інших нарешті зможуть на власні очі побачити (а дещо й відчути) те, що зветься українським туризмом. Щоправда, лише незначну його частину. Програма їх перебування в Україні доволі насичена та різноманітна: журналісти мають побачити Київ, відвідати Чорнобиль, зустрітися на семінарі з представниками українських туроператорів, а потім перелетіти до Криму, де їхній маршрут лежатиме через Бахчисарай, Севастополь та Ялту. І все це за п’ять днів.

А першою несподіванкою для учасників прес-туру став «Український дім», де відбулася прес-конференція з керівництвом місії «Україна–відома». Журналісти були здивовані і навіть вражені, почувши, що в сучасному приміщенні центру мистецтв «Український дім» колись містився музей Леніна. Їм важко було збагнути, що величезне приміщення за радянських часів слугувало музеєм однієї людини. Втім, це була друга несподіванка для журналістів провідних європейських видань (і, мабуть, не остання за час прес-туру). А першою виявився приємний сюрприз у аеропорту «Бориспіль». Більшість гостей, налякана розповідями співвітчизників про «гостинність» українських митниць та черги по візу в посольствах, передбачала тривалу процедуру проходження візових формальностей. Проте, за новими правилами перетину українського кордону туристами з країн Євросоюзу, а також Японії, США та Канади, ця формальність має тривати лічені хвилини. Саме так і сталося.

Природно, на прес-конференції з керівництвом Місії «Україна–відома» учасників прес-туру найбільше цікавила візова проблема. «На візах сьогодні ніхто не заробляє, це нам потрібно зрозуміти, — наголосив голова Держтурадміністрації України Валерій Цибух. — Тому запровадження безвізового режиму для громадян Євросоюзу було б цілком логічним. Деякі кроки вже зроблено — спрощено в’їзд іноземців за туристичними путівками, скасовано обов’язкову їх реєстрацію». Голова наглядової ради місії Леонід Кравчук зазначив, що візи — це одна з проблем, яка стримує розвиток в’їзного туризму. «На жаль, у світі дуже мало інформації про Україну. Знають братів Кличків, київське «Динамо», але не більше. Місія сьогодні працює з туристичними організаціями та фірмами, аби показати світові те, що ми маємо в Україні», — сказав він. Перейнявшись ідеями популяризації України, голова Податкової адміністрації України Микола Азаров навіть запропонував учасникам прес-туру особисто порекомендувати кілька пристойних, європейського рівня ресторанів у Криму. Не сумнівається головний податківець країни і в якості карпатської мінеральної води, яка, за словами Миколи Яновича, аж ніяк не поступається європейським, а місцями навіть краща.

Невідомо, чи вдасться спробувати іноземним журналістам української мінералки, а ось кримського вина покуштують напевне. У Ялті для них підготовлено спеціальну програму.