UA / RU
Підтримати ZN.ua

ТУРИСТИЧНА ЄВРОПА ПОЧИНАЄ ВІДКРИВАТИ ТУРИСТИЧНУ УКРАЇНУ

Найбільша у світі міжнародна туристична виставка ITB у Берліні вже давно зажила слави законодавиці туристичної моди світу...

Автор: Володимир Царук

Найбільша у світі міжнародна туристична виставка ITB у Берліні вже давно зажила слави законодавиці туристичної моди світу. Саме тут формуються нові маркетингові підходи до просування своїх країн. Саме у столиці Німеччини вже три десятиліття поспіль узгоджується цінова політика напередодні літнього турсезону.

10 023 учасники зі 178 країн світу, 141 139 відвідувачів (у 2003-му — 129 943), включно з 75 тисячами фахівців, — такі підсумки ITB-2004. І цим цифрам не можна не довіряти. Організатори виставки з німецькою педантичністю п’ять виставкових днів перевіряли всіх відвідувачів спеціальними лічильниками, під’єднаними до загального виставкового комп’ютера.

Цьогорічна ITB проходила під знаком іспанських подій. Навіть на гала-шоу відкриття виставки, замість згадати про офіційного партнера виставки — Перу, згадували Іспанію. Світові туроператори в очікуванні чергового перерозподілу турпотоків. Хоча на виставці офіційно про це ніхто не говорив, але всі чекають на іспанську туристичну кориду.

13 млн. євро на рекламу своєї країни — такий туристичний бюджет Іспанії 2004 року — виявився замалим для ліквідації негативних наслідків терактів у Мадриді. Уряд виділив ще близько 3 млн. євро на додаткові рекламні заходи. Втім, усі розуміють, що іспанський туризм навряд чи зможе зберегти колишні позиції. У цьому контексті на ITB надзвичайно важливо було професійно презентувати переваги власного турпродукту.

Україна нинішнього року застосувала нову маркетингову політику щодо просування власних турможливостей. Фахівці Національної туристичної організації (НТО) зробили ставку на три напрями — Крим, Карпатський регіон та екологічні маршрути. Нинішнього року збільшилась на третину як площа національного стенду України (180 кв. м), так і кількість учасників — близько 50 з усіх регіонів України. Приїхали на ITB навіть луганчани, які активно пропонували лікувально-оздоровчий туризм. Найбільше турфірм представляли Карпатський регіон та Крим. Особливе зацікавлення викликали тури до Львова, а також лікування у таких знаних курортах, як Трускавець та Моршин.

Традиційно великим успіхом користувався Крим. Третій за величиною туроператор Німеччини «Дертур» під час ITB офіційно заявив про свій вихід на туристичний ринок України. З 15 квітня розпочнеться його літня чартерна програма. Вперше 120 турагентів «Дертур» відвідають Крим з 27 по 30 квітня, про це було домовлено на виставці.

Під час виставки керівники НТО провели переговори щодо відкриття у Німеччині свого представництва, яке б надавало якісні рекламно-інформаційні послуги на німецькому ринку. Насамперед ідеться про створення німецькомовного туристичного сайту.

Про цю ж саму проблему — відсутність позитивної інформації про Україну в інформаційному просторі Німеччини — говорив і новопризначений посол України в цій країні Сергій Фареник. Першим кроком у налагодженні співпраці з посольством України стала передача від українських учасників виставки кількох тонн рекламно-інформаційної продукції про Україну.

У перший день виставки в найпрестижнішому залі конгрес-центру ITB відбулася й офіційна презентація України. Німецьких журналістів найбільше цікавило запитання, де в Інтернеті можна взяти докладну інформацію про можливості відпочинку у нашій країні. Зацікавив присутніх і внук засновника курорту Скадовськ Борис Скадовський. У свої 82 роки Борис Сергійович активно працює над створенням історії знаменитої сім’ї Фальц-Фейнів, засновників заповідника «Асканія-Нова». Він є одним із нащадків барона Едуарда Фальц-Фейна.

Українську експозицію на ITB відвідав генеральний секретар Всесвітньої туристської організації Франческо Франжіаллі. За його словами, Україна — це стратегічний партнер ВТО, тому увага до неї особлива. Щодо останнього, то вже у вересні в Києві заплановано провести міжпарламентський форум з туризму під егідою ВТО.

…До речі, на ITB національний стенд України увійшов до почесної топ-десятки кращих європейських стендів. Туристична Європа лише починає відкривати туристичну Україну.