Барометр СОТ: у Європі похолодало
Попри теракти, епідемії та військові конфлікти, світовий туристичний ринок за перше півріччя 2004-го продемонстрував упевнене зростання. Про це свідчить так званий барометр Світової організації туризму(СОТ) — дані аналізу 230 експертів із більш як 100 країн світу.
Серед передовиків — країни Південно-Східної Азії (Таїланд, Малайзія) та держави Північної Африки (Туніс, Марокко, Єгипет). Водночас «барометр СОТ» зафіксував зменшення турпотоків у європейські країни.
Половину всіх любителів подорожей приймають десять лідерів турбізнесу — США, Іспанія, Франція, Італія, Німеччина, Великобританія, Китай, Австрія, Туреччина та Греція. До авангардної трійки вже кілька років поспіль входять США (скажімо, торік Штати найбільше з-поміж інших заробили на туризмі — 65,1 млрд. доларів) та Франція (2003-го французи прийняли найбільшу кількість туристів — 75 млн. чоловік).
Цілком можливо, що в досяжному майбутньому в туристичній топ-десятці зможуть виявитися і країни, котрі недавно поповнили лави членів Євросоюзу, повідомляє «Український туристичний вісник». На думку експертів СОТ, вони можуть дуже істотно поліпшити своє фінансове становище, якщо візьмуть прискорений курс на розвиток власного туристичного ринку. Адже, відповідно до недавно оприлюдненої статистики, багато туристів, які раніше воліли відпочивати у Франції, Іспанії й Італії, нинішнього року провели відпустки в більш дешевих Марокко, Тунісі та Єгипті. Чому б тим-таки Польщі чи Угорщині не спробувати потіснити останніх? Тим більше що для збільшення кількості турпотоків Євросоюз планує розробити спеціальну систему туристичних грантів для своїх нових членів.
Заплати за... шопінг
Саме таку незвичну й парадоксальну послугу пропонує одна з нью-йоркських турагенцій. І, що найцікавіше, екскурсії по крамницях дуже затребувані! Модниці й модники без вагань викладають за них від 30 до 150 доларів.
У «шопінговій» агенції працюють різні гіди, інформує Ukrainian Travel Gazette. Спеціалізація одних — круті й пафосні бутики на найпрестижніших авеню. Інші знають геть усе про найнезвичніші крамнички, в яких продають креативні речі у стилі fusion. Гіди третьої «породи» допоможуть зорієнтуватися у світі модного Нью-Йорка всім приїжджим. Вони не тільки знають напам’ять бутикову карту Великого Яблука, а й на повну котушку розважають своїх клієнтів.
Чимало крамниць, заявлених у «шопінговому» турі, надають екскурсантам дуже солідні знижки. Крім того, якщо клієнт витратив понад тисячу доларів, йому повертають гроші, заплачені за послуги гіда.
Хочете стати гейшею?
Жодних проблем! Кажете, зовнішність у вас — ну зовсім не японська? Теж не перешкода. Просто вирушайте на японський термальний курорт Кін, де місцева асоціація гейш недавно організувала цю незвичну розвагу (до речі, вона миттєво стала настільки популярною, що охочі взяти в ній участь змушені цілий місяць чекати своєї черги). За 7,5 тис. єн (близько 60 дол.) професійні гейші за дві години з допомогою спеціального макіяжу та одягу перетворять вас на свою колежанку, розповідає журнал Mandry. Після перетворення «гейші одного дня» зазвичай розважаються прогулянкою по курорту, фотографуючись із туристами, які навіть не підозрюють, що перед ними «підробка».
Це вам не Каспер!
Одна з «родзинок» Великобританії — її готелі, що славляться багатовіковою історією і, звісно ж, привидами. Не дивно, що недавно вийшов цілий тематичний путівник по «паранормальних» місцях проживання. Вони в туманному Альбіоні — на будь-який смак і гаманець. Приміром, у готелі Ostrich, що в східній частині Лондона, неодноразово був помічений привид колишнього хазяїна, якого стратили в ХIV столітті за дуже своєрідне ставлення до постояльців: він утопив кількох сплячих бідолах у бочці киплячого жиру. Дух хазяїна іншого готелю — Сastle — часто зіштовхує гостей із ліжка. «Завсідник» готелю Salutation дружелюбніший. Можливо, тому, що блакитної крові: кажуть, Salutation любить відвідувати привид принца Чарлі... Не відстають від британських готелів і тамтешні міста. За інформацією Visit Britain, шість із них — Бат, Брайтон, Честер, Едінбург, Стратфорд-на-Ейвоні і Йорк — недавно оголосили, що буцімто аж кишать різними духами та привидами. А місцеві турбюро відразу розробили екскурсії по місцях «бойової слави». Ринок!..