UA / RU
Підтримати ZN.ua

ТРАНСАТЛАНТИЧНИЙ ОБМІН ПЕРІОДИКОЮ

Впливові американські щотижневики, відвоювавши для себе за багато десятиліть достатньо місця на внутрішньому ринку, все більше орієнтуються на читацьку аудиторію за океаном...

Автор: Оксана Приходько

Впливові американські щотижневики, відвоювавши для себе за багато десятиліть достатньо місця на внутрішньому ринку, все більше орієнтуються на читацьку аудиторію за океаном. Так, приміром, журнали Time і Newsweek істотно збільшили кількість репортерів, які висвітлюють європейську проблематику. Ще одне видання, Time Inc., Fortune International, ось уже три роки затято бореться зі своїм молодим конкурентом Forbes Global саме за європейський (і почасти азіатський) ринок. А редакція журналу Business Week взагалі послала до Парижа спеціального редактора для докладнішого висвітлення проблем, якими переймається бізнес-еліта континенту.

Погляди британських видавців звернені, навпаки, за океан. Так, журнал The Economist, поважний вік якого налічує 157 років, зазнав корінної реорганізації. Кольоровий друк, нові рубрики й покажчики, модернізація веб-сайта — всі ці зусилля здебільшого орієнтовані на 300 тисяч американських передплатників журналу (загальний тираж — 760 тисяч). Лише протягом останнього десятиліття тираж видання зріс на 69 відсотків, і не в останню чергу за рахунок заокеанської читацької аудиторії.

Європейська преса чітко переорієнтувалася на американський ринок після закінчення «холодної війни», а також у роки нестримного зростання американської економіки. Глобальна економіка, загальна корпоративна культура, повсюдне поширення англійської мови в ділових колах кардинально реструктурували читацьку аудиторію. Природно, ці чинники враховують і рекламодавці. За даними дослідження, проведеного Competitive Media Repor-ting, доходи від реклами в Європі шести міжнародних журналів — Time, The Economist, News-week, Fortune, Forbes, Business Week і газети International Herald Tri-bune за п’ять років збільшилися з 183 міль-йонів доларів до 251,9 мільйона. При цьому потенціал європейського ринку реклами оцінюється в 700 міль-йонів доларів на рік.