Американський педіатр Сюзен Канізарес, яка опублікувала низку книжок про те, як навчити дитину читати, вважає, що чим більше малюк знає слів, тим імовірніше, що він швидше почне читати й писати, легше навчатиметься в школі. За підрахунками Канізарес, у віці 2—3 років дитина знає до 300 слів. У три-чотирирічному віці — словниковий запас збільшується до 1,2 тис., а у віці з чотирьох до п’яти років — він зростає до 2 тис. слів. Після досягнення шестирічного віку середньостатистична дитина знає понад 6 тис. слів.
Канізарес упевнена: для розширення словникового запасу малюка батьки передусім мають зробити свою мову якомога багатшою й виразнішою. Слід не просто спілкуватися з дитиною, а й делікатно виправляти неточності, яких вона припускається. На запитання сина чи доньки рекомендується відповідати розгорнуто. Друге основне джерело поповнення словника — читання. Особливо корисні в цьому сенсі вірші — для дитини вони звучать як музика. Слухаючи й повторюючи вірші, вона навчається «наспівувати» слова, що значно полегшує процес заучування. Віршовані рядки привчають дитину до того, що існують різні слова з однаковим звучанням і різні слова з однаковим значенням. Крім того, дуже важливо привчити малюка розуміти, що знак і звук взаємозалежні. Для цього достатньо запропонувати дитині малювати картинки, зобразивши слово чи поняття. Це полегшить перехід до самостійного читання й писання.
Канізарес вважає, що дитину необхідно терміново показати фахівцеві, якщо у 3—4-річному віці вона вимовляє окремі слова частіше, ніж складні фрази, погано запам’ятовує нові слова, частіше повторює частину поставленого їй запитання, ніж відповідає на нього, відчуває труднощі, показуючи названі дорослим предмети в книжці з малюнками.
Для батьків п’яти-шестирічних дітей тривожним сигналом має бути, якщо дитина говорить дуже мало, більшість слів вимовляє неправильно, говорить, як дитина молодшого віку, відчуває труднощі з добором слів для висловлювання своїх думок, якщо не може запам’ятати трикрокових вказівок (піти спочатку праворуч, потім прямо, потім ліворуч), якщо вона не здатна переказати просту історію.