UA / RU
Підтримати ZN.ua

Про писанки, моду та Київ у контексті «Євробачення»

Інавгурацію Віктора Ющенка тисячі жителів столиці Австрії з інтересом спостерігали прямо в метро, де щопівгодини транслювалися кадри цієї історичної події...

Автор: Володимир Царук

Інавгурацію Віктора Ющенка тисячі жителів столиці Австрії з інтересом спостерігали прямо в метро, де щопівгодини транслювалися кадри цієї історичної події. Вечірній прайм-тайм на Першому національному телеканалі також присвятили українській тематиці. Слова «Україна», «помаранчева революція», «Ющенко» були одними з найпопулярніших і під час відвідування найбільшої міжнародної туристичної виставки Ferien Messe у Відні.

Австрійці серйозно зацікавилися Україною. Про це говорили й працівники Торговельно-економічної місії України в Австрії, і самі австрійці. Райхард Глянцнер, регіональний директор Ferien Messe по країнах Центральної та Східної Європи, зазначає: вперше за 14 років існування України як держави пересічні австрійці нарешті зрозуміли, що ця країна — зовсім не частина Росії.

Україна вже другий раз бере участь у Ferien Messe об’єднаним стендом. Нинішнього року на ньому «оселилися» туроператори й готелі з Києва, Донецька, Львова, Тернополя, АР Крим. Серед них виставочні завсідники — турфірми «Інтурс-Київ», «Арктур», «Діалог-Київ», «Оксамит-КЛ», Кримський центр розвитку туризму, а також новачки з Донецька — готель «Донбас-Палас» і турфірма «Роял-Вояж». Український стенд (35 квадратних метрів) був функціональний і за дизайном виглядав не гірше, ніж величезні експозиції Туреччини, Хорватії, Словенії чи Польщі. Вперше консолідатори українського «господарства» на Ferien Messe в особі Національної туристичної організації (НТО) зважилися на цікавий хід. На стенді відвели спеціальне місце для народних ремесел, і перед очима відвідувачів, наприклад, вручну розписувалися українські писанки. З огляду на успіх нововведення, слід подумати про подібні акції і під час інших виставок.

Цікаво, що більшість стендів національних туристичних офісів, представлених на Ferien Messe, не змінили свого «минуловиставкового» дизайну. Навіть Туреччина не зважилася продемонструвати публіці нову туристичну концепцію 2005 року. Тому феєрверк прем’єр маркетингових концепцій туристична громадськість очікує навесні на ITB у Берліні.

Ferien Messe — виставка як для професіоналів, так і для звичайних відвідувачів (тут немає такого однозначного поділу, як на ITB чи WTM). Україна в Австрії представила програми з прийому туристичних груп під час майбутнього конкурсу «Євробачення». Такі програми, які викликали особливий інтерес, запропонували відразу три туроператори.

Незмінний попит у відвідувачів Ferien Messe мав Крим. Представники Кримського центру розвитку туризму ледь встигали відповідати на запитання. Другий напрям, який має попит на австрійському ринку, — Київ. Особливо в «євробаченському» контексті. Місцева ж молодь цікавиться будь-якими новими, особливо європейськими, напрямами.

Головні проблеми, що стримують австрійські турпотоки в Україну, — візовий режим і відсутність інформації про нашу країну. Навіщо австрійцю платити гроші за українську візу, долаючи чималу відстань до Криму чи Києва, якщо поруч у двох годинах їзди знаходяться безвізові Хорватія чи Словенія? Та ще й з європейським рівнем сервісу та інфраструктури...

Одним із найважливіших пунктів просування українського турпродукту має стати й активна інформаційна присутність нашої держави на австрійському ринку — створення інтернет-сайту про Україну, відкриття туристичного представництва. До речі, про створення такого представництва (причому вже цього року) серйозно думають у НТО. Перше наше турпредставництво вже успішно функціонує в Чехії. Можливо, Австрія в найближчому майбутньому стане другим пунктом такої програми.

Допомогти в цьому Україні готові й самі австрійці. Глава Національного туристичного офісу Австрії Артур Оберашер, який спеціально приїхав на Ferien Messe, щоб бути присутнім на презентації туристичних можливостей нашої країни, заявив: Україні нині потрібно сміливіше виходити на європейський туристичний ринок. Він же пообіцяв нам і найактивніше сприяння в цьому з боку Європейської туристичної комісії, яку очолює.

Віденські туроператори на виставці пропонували каталоги на літо 2005 року, де, до речі, окремою сторінкою було представлено й Україну. З неофіційних джерел стало відомо, що виходом на український ринок зацікавився і найбільший світовий туроператор — концерн TUI, центральний офіс якого розташований у Відні. А це, погодьтеся, свідчить багато про що.

Мода на Україну в Європі в розпалі. Головне, щоб і наша країна в цілому, і вітчизняний турбізнес, зокрема, зуміли нею максимально продуктивно скористатися. Аби у майбутньому про Україну згадували не лише після революцій...