UA / RU
Підтримати ZN.ua

ПЕРЕМОГА БУДЬ-ЯКОЮ ЦІНОЮ? В ЯХТИНГУ ЦЕ — ПОРАЗКА

Що потрібно людині при владі? Ще більше влади. Саме тому власник заводів купує собі пароплави, аби зона його впливу поширювалася й на море...

Автор: Ірина Кузнєцова

Що потрібно людині при владі? Ще більше влади. Саме тому власник заводів купує собі пароплави, аби зона його впливу поширювалася й на море.

Він будує собі стометрову яхту з п’ятиповерховий будинок, обладнану басейном. Катає на ній знаменитостей зі світу шоу-бізнесу й політиків. Про його можливості говорять усі. Адже його звуть Арістотель Онассіс.

Усе виглядає ідеально. А насправді?

На воді діють інші закони. Визнання одержує зовсім не той, у кого більше мільйонів на рахунку. А той, хто знає, як повернути непогамовану стихію на свою користь. Адже яхтинг можна порівняти із фінансовим світом. Треба точно знати, звідки дме вітер. І прийняти єдино правильне рішення. Одна помилка — і гонку програно. За спільної мети перемагає той, хто вибирає найрезультативніший курс і майстерно йде ним. За це переможця шанують.

Саме тому королі й мільйонери виводять яхти у відкрите море, аби перевірити себе в умінні долати стихію.

Так, засновник CNN Тед Тернер, чотири рази удостоєний титулу «Спортсмен року», заслужив повагу ділової верхівки за перемоги в багатьох гонках, включаючи «Кубок Америки». Інший відомий мільйонер Томас Ліптон брав участь у ньому п’ять разів. Абсолютно безуспішно.

Перемоги відкривали Теду двері всіх престижних яхт-клубів світу, а його особистий біограф Роджер Воган писав: «Хто входить в еліту вітрильного спорту Америки? Це ті самі люди, котрі очолюють діловий і фінансовий світ. Як яхтами, так і великими корпораціями вони управляють однаково віртуозно».

Яхтинг не лише перевіряє людей на фізичну міцність. Це також випробування моралі. Можливо, тому його й люблять короновані особи. Король і королева Іспанії, а також члени родини монарха Монако беруть участь в Олімпійських регатах, а раз на чотири роки в Англії стартує регата під патронатом королівського дому. Адже в яхтингу все базується на особистій чесності, повазі до суперника та взаємній підтримці. У відкритому морі досить складно помітити всі порушення, тому головний суддя — ви самі. Загроза для життя тут однакова для всіх. Не підтримавши суперника один раз, ви ризикуєте опинитися в аналогічній ситуації. Із сумним фіналом.

В Україні яхтинг розвивався одночасно з бізнесом як невід’ємна частина життя ділової верхівки. Але, на жаль, ілюстрацією «перемоги будь-якою ціною» стало вбивство в ліфті власного будинку першого глави Національного банку України Вадима Петровича Гетьмана.

Фінансова верхівка вирішила виступити проти таких варварських дій у бізнесі, заснувавши яхтові гонки в пам’ять про Вадима Гетьмана. Так, у 2000-му пройшла перша регата, філософію якої можна передати фразою чотириразового переможця чемпіонату світу П.Ельвстрема: «Ти не переміг у гонках, якщо на шляху до перемоги ти втратив повагу своїх суперників».

За традицією Кубок Вадима Гетьмана підтримують провідні банки, такі, як Національний банк України, Райффайзенбанк, ІНГ банк, Укрсоцбанк, банк «Надра» та страхова компанія «Остра-Київ». А нинішнього року, визнавши винятково професійний рівень регати та її спортсменів, цей список очолив організатор відомої кругосвітньої гонки марки Volvo.

Із 12 по 16 червня Кубок Вадима Гетьмана пройшов на Київському водоймищі вчетверте. І його головні цінності залишилися незмінними — професіоналізм, якість і чесна гра. Кубок наочно демонструє, що конкуренція не означає війну. І що вигравати треба вміти достойно.

Переможець може довести своє лідерство лише в боротьбі. Саме так проходили й останні гонки.

Яхта «Океан», яка програла «Анатолії» торік, доклала всіх зусиль для перемоги. І екіпажу це вдалося. А от у суперника не витримали нерви — зарахований першого ж дня фальстарт пересунув «Анатолію» на третє місце, попри лідерство в проміжних гонках.

А екіпаж яхти «Гетьман», навпаки, продемонстрував неабияку мужність. У гонці на 50 миль, яка відбувалася за шестибального вітру, у яхти зламався румпель руля, що автоматично означало зупинку в гонці. Але тільки не для «Гетьмана». Решту 10 миль екіпаж ішов, вирулюючи з допомогою... викрутки. І виявився восьмим, тоді як шість інших справних яхт не змогли фінішувати у відведений час.

Засмучений зарахованим їм у передостанній день гонки фальстартом капітан «Оксамиту України» Василь Колобов відповів суддям блискучою перемогою в фінальній гонці. Як коментували це пізніше спортсмени: «Варто було розізлити Васю!»

А жіночий екіпаж, котрий у шестибальний вітер вийшов на гонку вчотирьох? Витривалі дівчата прийшли до фінішу швидше, ніж деякі учасники, на борту яких було по п’ять здорових чоловіків (включаючи британський екіпаж із гордою назвою Spirit of Britania).

Ці приклади засвідчують одне: люди перевіряються морем. І, якщо, ламаючи яхти, воно не може зламати їхній дух і волю до перемоги, вони гідні поваги.