UA / RU
Підтримати ZN.ua

Оце так ціни...

Сюрпризи — штука приємна. Якщо вони звісно, приємні. Майбутній туристичний осінньо-зимовий сезон, схоже, готує нам кілька дуже неоднозначних «подарунків»...

Автор: Дарина Сніцарєва

Сюрпризи — штука приємна. Якщо вони звісно, приємні. Майбутній туристичний осінньо-зимовий сезон, схоже, готує нам кілька дуже неоднозначних «подарунків».

Перша неприємна новина: фактично стовідсоткова неминучість істотного — на 30% — подорожчання турів до Таїланду, який уже вподобали чимало українців. Протягом двох місяців провідні туроператори України, котрі пропонують цей напрямок на нашому ринку, — «ПАН УКРЕЙН», «ТЕЗ ТУР», «ТУРТЕС», «САМ», «ГАМАЛІЯ» і «ПРОЛАНД» — вели переговори з авіакомпанією «Аеросвіт» (єдиною у країні, яка здійснює прямі рейси Київ—Бангкок), проте компромісу досягнути не вдалося.

— Збільшення вартості путівок до Таїланду і, як наслідок, відсутність у туроператорів бажання просувати цей напрямок спричинять зменшення туристичного потоку, — впевнена директор з туризму компанії «ПАН УКРЕЙН» Олена Шаповалова.— Вже нині чимало бажаючих вирушити до Таїланду, довідавшись про вартість туру, надають перевагу, скажімо, ОАЕ. На даному напрямі існує здорова конкуренція між двома українськими авіакомпаніями — «МАУ» й «Аеросвітом», активно розвивається туристична інфраструктура та робляться колосальні вливання в готельний бізнес.

Неприємна новина номер два: очікується подорожчання практично всіх авіатурів. Передусім європейських напрямків. Подорожчання пов’язане з рішенням членів тарифної конференції ІАТА (Міжнародної асоціації повітряного транспорту) про приєднання України до єврозони: тобто всі витрати авіакомпаній, які здійснюють рейси до Старого Світу, розраховуватимуться не в доларах, а в євро. З огляду на це авіакомпанії активно готують до переведення в євро і тарифи на регулярні рейси. За яким курсом робитиметься перерахунок, наразі невідомо, але вже нині крос-курс долар/євро становить 1,42. Щодо чартерних рейсів авіакомпанії також спробували перевести контракти в євро, але туроператорам удалося відстояти їх прив’язку до долара.

Неминуче й подорожчання гірсько­лижних турів — у середньому на 10—15%. Утім, із цим явищем туристам, хоч-не-хоч, доводиться миритися: ціни, на жаль, зростають у всьому світі й щороку. За прогнозами фахівців, рейтинг найпопулярніших серед українців зимових курортів буде такий: на першому місці, безумовно, наші Карпати, на другому — Словаччина; на третьому — Польща. Оптимальною країною, з погляду співвідношення «ціна—якість», була й залишається Австрія. Найдорожчий гірськолижний турпродукт пропонують Фінляндія, Франція, Італія та Швейцарія.

Найпопулярнішим серед «спекотних» напрямів традиційно буде Єгипет. Щорічно туди вирушає дедалі більше наших співвітчизників: приріст осінньо-зимового сезону 2007/2008, на думку експертів, становитиме близько 30%.