Мода все більше провокує жінок. Найславетніші дизайнери світу розробляють моделі з абсолютно прозорих тканин, крізь які чудово просвічує нижня білизна. Хоча, власне, й сама білизна обмежується бікіні. До речі, трусикострімкі тенденції властиві й сучасним шортам. Так само як і топи — не що інше, як звичайний атласний бюстгальтер.
...Коли молоді, нікому не відомі акторки і манекенниці позують для журналів в оголеному вигляді — вони розраховують таким чином «підігріти» свою кар’єру. Але що змушує багатих і знаменитих виставляти себе напоказ?
Знаменита суперманекенниця Карла Бруні, яка знялася оголеною для «Плейбоя», вважає, що оголена жінка «не вульгарна, а артистична — як статуя. До того ж — це для неї природний стан. Я вважаю, що молода людина обов’язково повинна бачити оголену жінку з раннього дитинства. Тоді вона звикне до жіночого тіла».
Виявляється, жінка з бездоганними формами, повністю роздягнувшись, почуває себе твором мистецтва, ніби набуває особливої цінності у власних очах. З огляду на той факт, що досконалість власних форм не кожна може оцінити адекватно, стає зрозуміло, чому оголюються й ті, кому краще б прикриватися.
Друга причина, мабуть, полягає в бажанні привернути до себе увагу. Коли кар’єра Кім Бейсінджер пішла на спад, вона теж знялася для «Плейбоя». І це допомогло їй отримати роль у наступному фільмі про Джеймса Бонда, а в професіональній діяльності знову настав злет.
Шарон Стоун з’явилася на сторінках «Плейбоя» після свого успішного дебюту у фільмі «Пригадати все». Однак саме після виходу журналу про неї заговорила вся країна.
Нагота дає жінкам особливу владу. Мабуть, тому Кейт Мосс рекламувала джинси й духи «Келвін Кляйн» в оголеному вигляді, а Сінді Кроуфорд навіть з’явилася оголеною на обкладинці музичного молодіжного журналу «Роллінг Стоун». Але тут виникла інша проблема. «Коли я знялася для журналу, — згадує Сінді,— я отримала багато листів від жінок, які вважали, що в такий спосіб я зрадила феміністський рух. А я ж завжди вважала, що фемінізм бореться саме за те, щоб жінка мала право вибирати свій шлях у житті самостійно». Для самої Сінді її вибір, навпаки, свідчив про очевидну прихильність до ідей фемінізму, вона вважала, що такі фотографії допомагають жінкам відучитися сприймати своє тіло в негативному аспекті.
Сінді, можливо, має рацію, але феміністки вважають, що хоча фотографії оголених жінок і роблять їх впливовішими, проблема полягає в тому, що й цю силу, і вплив усе одно жінки здобувають завдяки чоловікам, які оцінюють красу жіночого оголеного тіла. Хоч дуже войовнича феміністка Сандра Бернар і зауважила з приводу появи в «Плейбої» своїх власних фотографій: «Мені випала абсолютно унікальна можливість ствердити свою індивідуальність, свободу і незалежність».
Досить цікава в цьому контексті позиція Мадонни, яка протестує проти різних табу і намагається зруйнувати межі між статями. Вона знімалася оголеною часто, у тому числі й тоді, коли ніякого «прискорення» її кар’єра не потребувала — а була в розпалі.
Мадонна пригадує, що вперше вона оголилася, коли почала позувати художникам. «Для мене це був немов бунт проти усталених умовностей, оскільки я зростала в дуже суворому католицькому середовищі. Мене завжди змушували закривати все тіло і взагалі поводитися дуже скромно. Але мої брати ніколи скромно не вдягалися. Влітку вони завжди розгулювали без сорочок. Це було несправедливо. З психологічного погляду, коли я вперше роздягнулася при сторонніх, для мене дуже важливо було усвідомити, що я можу це зробити, а потім знову натягнути на себе свій одяг і повернутися додому, ніби нічого й не сталося, анітрохи не травмувавши при цьому відчуття власної гідності. Це допомогло мені почати сприймати своє тіло як твір мистецтва. Відтоді я завжди саме так його і сприймаю».
Отже, одні, як Карла Бруні, оголяються з любові до мистецтва, інші, як Кім Бейсінджер і Шарон Стоун, — щоб домогтися успіху, треті, як Мадонна, щоб самоствердитися і порушити заборони. При цьому всі вони, поза сумнівом, несвідомо чи свідомо намагаються привернути до себе увагу.
Очевидно, останнє і є найпереконливішою відповіддю на запитання: чому жінки оголюються.