UA / RU
Підтримати ZN.ua

МОБІЛЬНИЙ ЕТИКЕТ

Етикет — це своєрідні правила поведінки людини в товаристві. До останнього часу культурні люди суворо їх дотримувалися і не «розвалювали» сформоване оточуюче цивілізоване товариство...

Етикет — це своєрідні правила поведінки людини в товаристві. До останнього часу культурні люди суворо їх дотримувалися і не «розвалювали» сформоване оточуюче цивілізоване товариство. Однак з появою мобільних телефонів і електронних органайзерів, число яких у близькому майбутньому обіцяє перевищити кількість автомобілів на нашій планеті, усе раптом якось помінялося.

Нерідко під час вистави можна побачити людину, котра не тільки гучно сякається, але й мило спілкується по сотовому телефону, анітрошки не звертаючи уваги на глядачів, які сидять поруч. Зросло і число випадків, коли тиха обстановка дорогого ресторану порушується хвилинним відразливим дзвінком мобільника одного з відвідувачів, після чого останній протягом ще декількох хвилин відриває громадську увагу своїм баритоном, намагаючись докричатися до співрозмовника.

Втім, ніяк не менше «відволікаючих маневрів» роблять і кишенькові комп’ютери, клацання по кнопках яких в ідеальній тиші на серйозній конференції збиває із думки виступаючого. Яке враження може скластися у фірми про потенційного партнера, який у розмові з її представниками раптом починає відправляти електронне послання своєму начальнику, змушуючи співрозмовників чекати і без всякого інтересу спостерігати за його маніпуляціями?

Тим часом, нічого подібного не сталося б, якби у всіх героїв вищенаведених прикладів не було в кишені сучасного компактного мобільного засобу комунікації. Або ж, якби всі вони дотримувалися правил так званого «мобільного етикету». А до речі, які вони? Дослідники, котрі присвятили себе вивченню настільки актуальної проблеми останніх років, вивели такі.

Для власників кишенькових комп’ютерів

Найкраще користуватися кишеньковим комп’ютером на самоті. Чи їдете ви в метро на роботу, чи чекаєте в аеропорті оголошення свого рейса, чи працюєте в бібліотеці або просто стоїте в черзі в магазині — користуйтеся, скільки завгодно. Однак уникайте користування ним у колі людей, які вимагають уваги з вашого боку. Постійне звертання до свого органайзера може дратувати ваших співрозмовників.

Не варто хизуватися своїм крутим мініатюрним комп’ютером і його функціями перед іншими. З одного боку, це може їх зовсім не цікавити, а з іншого, хвалитися взагалі негарно перед кимось, хто не може собі дозволити такий же, байдуже з яких причин.

Чимало КПК мають функцію обміну даними через інфрачервоний порт. При його використанні стежте за тим, яку інформацію відправляєте колезі по роботі чи просто другу. Якщо раптом додаток, який ви самі скачали невідомо де, виявиться зіпсованим, винним в очах адресата виявитеся ви.

Якщо ви працюєте з комп’ютером, а в цей час із питанням щодо його можливостей звернувся зацікавлений перехожий, не посилайте його відразу куди подалі. Постарайтеся чемно двома словами відповісти на його запитання і дати зрозуміти, що в даний момент ви зайняті.

Для власників мобільних телефонів

Пам’ятайте, що інтерес, який виявляють до вас оточуючі, треба поважати, тому під час спілкування з ними намагайтеся виключати мобільний телефон або переключати в режим голосової пошти.

При відвідуванні громадського закладу — ресторану, кафе, театру, церкви чи кіно, — переключайте трубку в режим вібрації або зменшуйте рівень гучності дзвінка.

Мікрофони в сучасних моделях телефонів досить чутливі, тому не кричіть у трубку без необхідності, щоб не змушувати співрозмовника відводити телефон від свого вуха на відчутну відстань.

Під час управління автомобілем у багатьох країнах світу намагаються користуватися автомобільним голосним зв’язком.