UA / RU
Підтримати ZN.ua

Інтригуємо по повній

Об’єктивна оцінка потрібна кожному. Якими будуть наступні дії оцінюваного, інше питання. Основне, не дати в майбутньому приводу для самоїдства...

Автор: Дарина Сніцарєва

Об’єктивна оцінка потрібна кожному. Якими будуть наступні дії оцінюваного, інше питання. Основне, не дати в майбутньому приводу для самоїдства.

Із вересня по грудень минулого року консультанти компанії Premier Hospitality Consulting провели комплексне вивчення готельного ринку столиці України. Експерти старанно досліджували десятки діючих підприємств і всі відомі готельні проекти. Мета — скласти чітку картину нинішнього стану ринку й отримати можливість прогнозувати розвиток індустрії. Фахівці Premier Hospitality Consulting проаналізували фізичний стан готелів, якість наданих послуг, економічні показники за останні кілька років, включаючи дані з завантаження та доходів готельних підприємств.

Висновок експертів утішним ніяк не назвеш. У рейтингу пострадянських столиць Київ зайняв «почесне» тринадцяте місце з розвитку якісних готелів. Менш ніж три відсотки із семи з половиною тисяч готельних номерів головного міста України можна вважати такими, що відповідають міжнародним стандартам. Хоча деякі київські готелі інвестують кошти в реконструкцію окремих частин своєї власності, мало хто досяг у цьому рівноваги: скажімо, чимало готелів мають номерний фонд прийнятного стандарту й при цьому громадські зони, що не відповідають нормам, і навпаки. Половина готелів столиці України перебуває в держвласності й практично не змінилася від часів Союзу.

Вищий сегмент готельного ринку Києва нагадує розкішних московських «колег», де ціни вдвічі перевищують ті самі варшавські, празькі чи будапештські тарифи. Нижчий сегмент готельного ринку головного міста нашої країни, попри тридцятивідсоткове збільшення 2003 року, дотепер бореться з низьким рівнем дохідності.

Попри високий рівень завантаження київських готелів, що часто декларується, реальні цифри не настільки значні. Найвищий відсоток затребуваності коливається в межах 70%. Причому такого показника досягли лише чотири столичні готелі, в інших він не перевищує 60% при середньоринковому завантаженні нижче за 47%.

В успішних готелях помітно переважає іноземна клієнтура, яка зовсім не складається, як думає багато хто, повністю з представників Східної Європи. Так, вони насправді є найчисленнішим контингентом пожильців. Та зовсім із невеличким відставанням за ними йдуть представники Північної Америки.

Ще 1997 року на київському ринку очікувалося стрімке зростання готельних підприємств, але готельний бум так і не відбувся. Проекти за проектами відкладалися, консервувалися чи, як і в багатьох містах СНД, в останній момент змінювали готельну орієнтацію на офісну, торговельно-розважальну тощо. Свого завершення майже досягли лише три проекти, хоча й їхнє відкриття постійно відкладалося. Четвертий проект нещодавно знову відновили, будівництво має завершитися в найкоротші терміни — найближчим часом Київ побачить відкриття першого з квітня 2001-го великого готелю.

— Аналогічні дослідження ми провели в багатьох мегаполісах СНД і Східної Європи, — каже керуючий партнер компанії Premier Hospitality Consulting Даррен Бланчард. — Із них саме Київ виявився найбільш інтригуючим містом. Незвична ситуація на готельному ринку столиці України дозволяє вважати її найперспективнішою для розвитку. Водночас — дуже складною для проникнення. Подальший розвиток київського готельного ринку важко передбачити точно. Можна лише переконано стверджувати: є безліч цікавих можливостей. Причому не лише там, де ви їх очікуєте.

Завжди вражає спроможність багатьох іноземців при оцінці наших реалій говорити обтічні, начебто навіть оптимістичні фрази, які при цьому не несуть жодного інформаційного навантаження. А, можливо, ця сама реальність така, що висловитися більш різко й чітко їм (іноземцям) виховання не дозволяє?..