UA / RU
Підтримати ZN.ua

І в нас дворецькі приживаються при дворах

Як вам таке словосполучення «дворецькі в Україні»? Правда, трохи ріже вухо? Інша річ — Англія, де ц...

Автор: Дарина Сніцарєва

Як вам таке словосполучення «дворецькі в Україні»? Правда, трохи ріже вухо? Інша річ — Англія, де ця професія пустила настільки глибоке коріння, що про її славетних представників та їхніх господарів уже народилася купа анекдотів. Причому і сам лорд, і його дворецький неодмінно стрункі, худорляві й незворушні до непристойності. Судячи з поведінки, завжди бездоганних манер, зовнішнього вигляду й мови, обидва здобували освіту в одному й тому самому елітарному навчальному закладі.

Дворецький, зрозуміло, класичного розливу — це своєрідний сірий кардинал родового маєтку. Він знає все, йому до снаги вирішити будь-які проблеми. Одне слово, така бездоганна ходяча досконалість. І раптом — в Україні. Ні, не подумайте, що зі старенької Англії до нас посунули натовпи представників зазначеної професії. Де б ми набрали стільки лордів?.. Проте, виявилося, і в нас дворецькі, правда, свої вітчизняні, приживаються «при дворах». Такими «дворами» для них із минулого місяця став єдиний у Києві п’ятизірковий готель «Прем’єр Палас».

Ідею створити службу дворецьких виношували кілька років. За цей час фахівці готелю ознайомилися з успішним досвідом роботи аналогічних структур в Арабських Еміратах, на Мальдивах, в Ізраїлі та інших країнах. Слід підкреслити: утримувати власних дворецьких (або, як їх ще називають, батлерів) може дуже обмежена кількість готелів у світі. Воно й не дивно, адже задоволення це, м’яко кажучи, не з дешевих. Як, утім, і підготовка представників цієї професії. Для навчання «наших» виписали дуже серйозних фахівців зі Швейцарії — представників компанії Luxury Hotels & Spa Managment Ltd. Андреаса Малдера і Френка Мітчелла. Обидва, до речі, дійсні члени Міжнародної гільдії дворецьких і члени Міжнародного інституту сучасних дворецьких.

В яку копієчку вилилося створення нової служби «Прем’єр Паласу», випитати в його керівництва так і не вдалося. Крім того, що витрачені гроші тут планують повернути приблизно через два з половиною роки. Залишилося таємницею, як саме, зважаючи на те, що новий сервіс гостям представницького поверху в номерах «напівлюкс» і вище надаватиметься безплатно. Тобто, уточнила на прохання журналістів заступник директора готелю Наталя Фролова, вартість проживання у зазначених апартаментах залишається колишньою. Правда, у майбутньому, якщо не VIP-персони, а постояльці рангом нижче теж захочуть мати особистого дворецького, їм доведеться за це доплачувати. Скільки? Комерційна таємниця.

Не є ж таємницею те, що всі чотирнадцять «прем’єрських» батлерів (вік від 22 до 43 років) мають вищу освіту, досконало володіють, як мінімум, однією іноземною мовою. Є серед київських дворецьких і справжній поліглот: він володіє п’ятьма мовами. Між іншим, творці нової (і поки що єдиної в Україні) готельної служби подбали і про гендерну рівність. Сім її представників — чоловіки і сім — жінки.

Що ж входить до обов’язків батлера, з огляду на заведений у всьому світі суворий стандарт обслуговування: один гість — один дворецький? Категорично не припускається, щоб той працював на кілька номерів. Такий рівень обслуговування — прерогатива готелів найвищого класу, яких у світі не більше п’ятдесяти. Отже, дворецький має зустріти гостя в аеропорту, розпакувати й зібрати його багаж, організувати й подати сніданок, приготувати й подати каву, забезпечити догляд за особистими речами постояльця, доставити в разі потреби квіти, принести свіжу пресу, рекомендувати вино чи сигари, організувати зустріч, розпланувати робочий день і відпочинок гостя, замовити квитки, надати послуги гіда, перекладача, секретаря тощо. А ще батлер повинен уміти проникати у психологію клієнта, вловлювати всі нюанси його настрою, щоб знайти до нього правильний підхід.

— Про рівень нашого професіоналізму, — сказала одна з чотирнадцяти новачків, Ганна Козелецька, — судитимуть із того, наскільки ми здатні акцентуватися на дрібних деталях поведінки гостя, наскільки здатні за рухом його голови або тіла розуміти, як слід поводитися далі, чого він найбільше потребує в цей момент. Ми мусимо пам’ятати, що воліє клієнт пити вранці — каву чи воду, о котрій годині він прокидається, на що в нього алергія...

Одне слово, найголовніший обов’язок дворецького — зробити так, щоб гостю було максимально комфортно. Якщо ж гостю сподобається, він приїде й наступного разу або порадить друзям. А отже, буде прибуток не тільки готелю, а й усій країні.