У нашій країні з’явився новий професійний конкурс у галузі туризму — «Зірки туризму України». Почин має стати новаторським: планується, що він істотно відрізнятиметься від усіх аналогічних заходів.
По-перше, «Зірки...» не передбачають жодних реєстраційних або будь-яких інших внесків. Усі витрати на проведення конкурсу та нагородження переможців узяли на себе спонсори й партнери. (До речі, жоден спонсор не причетний до туристичної галузі. Це, на думку організаторів, має сприяти максимальній прозорості та чесності заходу.) По-друге, оцінюватимуть претендентів на «зірку» в тих або інших категоріях туркомпанії; споживачі турпослуг у голосуванні участі не братимуть. Оскільки в «Зірках...» професіонали оцінюють професіоналів.
У новому конкурсі буде шість номінацій — кращий туроператор, кращий туроператор внутрішнього туризму, кращий турагент, кращий готель, краща туристична територія, кращий турпродукт.
Організатори «Зірок...» вважають, що їхній почин приверне увагу громадськості (причому не тільки суто туристичної) до лідерів турринку України. Крім того, кожна «зірка» — це визнання колег-професіоналів. Що дасть додаткову конкурентну перевагу в роботі з клієнтами.
Умови проведення конкурсу дуже прості. Подати заявку на участь у «Зірках...» могло будь-яке вітчизняне турпідприємство. Далі оргкомітет конкурсу підготує пакет потенційних лауреатів для журі, яке відбере кращих. Нагородження переможців відбудеться 31 березня 2005-го, під час проведення міжнародної туристичної виставки UITT-2005.
Ініціаторами «Зірок...» виступили Всеукраїнське об’єднання «УкрСоюзТур», Всеукраїнська асоціація туроператорів, Держтурадміністрація України, ДП «Прем’єр Експо», Міжнародний фонд розвитку індустрії туризму в Україні.
— Сьогодні необхідно забезпечити максимально відкриту й цивілізовану роботу на туристичному ринку нашої країни і сприяти створенню якісних турпродуктів, — вважає гендиректор Всеукраїнської громадської організації «УкрСоюзТур», президент Міжнародного фонду розвитку індустрії туризму в Україні Олег Каплій. — Тому завдання ініційованого нами конкурсу — стати своєрідним каталізатором якісної роботи, орієнтиром діяльності на вітчизняному турринку.
Поки що немає серйозних підстав вважати, що процес визначення кращих із кращих в українському туризмі піде не так, як усе планувалося. Та вже сьогодні в «Зірках...» помітно деякі «тріщинки». Наприклад, хоча організатори і б’ють себе в груди, стверджуючи, що регіони — велика сила, ми всі чудово розуміємо: їм просто не під силу змагатися зі столичними гігантами туріндустрії. Отже, або регіоналів треба просувати в окремій номінації, або ми приречені рік у рік спостерігати в рядах «зірконосців» одних і тих самих персонажів.
У майбутньому до голосування в конкурсі підключаться й споживачі турпослуг, які, напевно, скажуть своє вагоме слово про те, що таке, в їхньому розумінні, справжні якість і лідерство в туріндустрії. Ну, а поки що доведеться задовольнятися гаслом «зіркового» оргкомітету — «Не успіх, а зусилля заслуговує нагороди».