UA / RU
Підтримати ZN.ua

ГОЛОСНО ПРОДАНО, ПАНОВЕ!

Минулого тижня в Києві пройшов 9-й міжнародний автосалон SIA-2001 — подія, безумовно, найгучніша в бідному автомобільному житті нашої незалежної держави...

Автор: Олександр Шульман
КрАЗ — контейнеровіз
Самоскид 1,5 т на базі «ГАЗелі»
...без коментарів

Минулого тижня в Києві пройшов 9-й міжнародний автосалон SIA-2001 — подія, безумовно, найгучніша в бідному автомобільному житті нашої незалежної держави.

Отже, що ж там було? Організатори гордо назвали своє творіння автосалоном. Мабуть, погарячкували. Ну, із ким не буває. Однак автомобілі на цьому дійстві теж повинні були бути. Гаразд, сперечатися про терміни не станемо.

Краще згадаємо, що там було і як.

У першу чергу голосно. В другу теж. У третю — трошки цікаво. У четверту — знову голосно.

Машин було мало. Більшість дилерів за звичкою не стали виставлятися. І річ навіть не в тім, що багато просять за 1 кв. м. А в тім, що яка країна, такі в ній і автосалони. Продається, скажімо, у країні на місяць «мерсів» більше, аніж ям на київських вулицях, — і салони шикарні. А як в Україні, то й салони... Голосні.

Втім, стараннями організаторів набралося близько 300 експонентів. Як було сказано на прес-конференції, цього року вдвічі більше українських фірм, аніж торік. Переважно виставилися ті, хто представляє і продає автоаксесуари, запчастини, шини, фарби й інший навколоавтомобільний реманент.

Далі. Оскільки на українському ринку дуже популярні автомобілі марок ВАЗ і ГАЗ, то для початку звернемо увагу на витвори цих фірм.

ВАЗи продаються в Україні давно й успішно. Головним чином через ціну. Якось навіть забулося споконвічне ймення цих залізяк — «Жигулі». У березні 2001 року в Луцьку на заводі ЛуАЗ розпочато складання цих машин. Крім того, там же збирають і УАЗи. Йде робота над організацією складання ВАЗів у Херсоні.

Порадувало й те, що вперше за останні п’ять років тольяттинці вирішили таки зайнятися дилерською мережею, організацією сервісу, головним чином кооперуючись із концерном «Укрпромінвест», який є генеральним імпортером ВАЗів в Україну. І звичайно, у день ВАЗу не обійшлося без гуркоту однієї з українських музичних груп.

Іншим потужним російським постачальником автотехніки до України традиційно є Нижегородський автозавод — ГАЗ. Втім, серед проданих в Україні 2000 року майже 20 тисяч ГАЗів 15 700 зібрано вже тут. В Україні працюють шість складальних підприємств ГАЗу. Причому не лише складають те, що привезено звідти, а й випускають свої розробки.

Порадував КрАЗ. Він нарешті виходить із кризи і навіть представив новий автомобіль-контейнеровоз із причепом і самоскид, оснащений кондиціонером.

Багато цікавого представив КаМАЗ, зокрема самоскид і бортовий автомобіль із двигунами, що відповідають вимогам Євро-1.

МАЗ представив повну гаму своїх вантажівок, у тому числі середньотонажні автомобілі, попит на які дедалі зростає.

Iveco після розриву з КрАЗом продовжує працювати в Україні, випускаючи в Запоріжжі двигуни і коробки передач. Левова частка їх йде на експорт у Західну Європу, де встановлюється на автомобілях Iveco. Iveco представив новий сідельний тягач із двигуном Cursor, що відповідає нормам Євро-3.

Scania обладнала стенд під стоянку водіїв-дальнобійників із Дикого Заходу. Ревіння музики, пиво, дівчатка, бородаті байкери.

А в іншому — все проходило як звичайно на SIA. Гриміло те, що назвати музикою не можна, смикалися напівголі дівиці, билися навкулачки обкурені й обпиті пивом бородаті байкери.

Вищачи моторами, плавав під дахом павільйону білий дирижаблик. Летів, перевертаючись у палаючому «Запорожці» каскадер, злітав над трампліном мотоцикліст. Зрештою, ледве не злетіло в повітря все — похмурого вигляду специ вигнали народ із 9-го павільйону і довго шукали в спорожнілому залі бомбу...

У кінці салону організатори роздавали призи за старим принципом сталкера — «і нехай ніхто не піде скривдженим».

Останню крапку в наборі вражень поставили таблички «продано», що з’явилися на багатьох машинах наприкінці виставки. І вереск «Хлопчику!!! Відійди від машини!!! ВОНА вже продана!!!» змусив кинутися врізнобіч багатьох.

І лише з третього разу мені вдалося розчути в крику одного з керівників виставки, який до слова «шоу» додав — мотор...