UA / RU
Підтримати ZN.ua

Дослідження: Восени кількість негативних заголовків в ЗМІ збільшиться

Протягом осені кількість негативних заголовків в українських ЗМІ збільшуватиметься, вважають дослідники київського Інформаційно-аналітичного центру Publicity.

Протягом осені кількість негативних заголовків в українських ЗМІ збільшуватиметься, вважають дослідники київського Інформаційно-аналітичного центру Publicity.

«Це пов’язано з активізацією передвиборної кампанії, посиленням боротьби між кандидатами, чималими порціями чорного піару, які вихлюпуватимуться в інформпростір», — прокоментувала прогноз керівник центру Руслана Пліс.

У червні—серпні 2009 року дослідники ІАЦ Publicity реалізували проект «Заголовок тижня», в ході якого вивчили ситуацію з позитивом і негативом в українських ЗМІ шляхом незалежного моніторингу та контент-аналізу заголовків провідних ділових і суспільно-політичних видань.

До списку для моніторингу було включено 15 провідних ділових і громадсько-політичних видань: «Бизнес», «Власть денег», «Дело», «Деловая столица», «Дзеркало тижня», «Инвестгазета», «Контракти», «Комментарии», «КоммерсантЪ», «Компаньон», «Корреспондент», «Профиль», «Статус», «Фокус», «Экономические известия».

Загальна кількість заголовків, проаналізованих в рамках проекту склала 5 тисяч 801 назву, з них позитивних — 24,5%, негативних — 33,6% і нейтральних — 41,9%.

За даними моніторингу, перші п'ять тижнів літа (1 червня—5 липня) переважали негативні заголовки. Потім на перше місце вийшли нейтральні, які лідирували із шостого по 12-й тиждень (6 липня—23 серпня). Піки негативних заголовків припали на шостий і 12-й тижні, нейтральних — на сьомий тиждень.

Тенденція до збільшення кількості нейтральних заголовків збіглася з настанням сезону відпусток. «Нейтралізація» заголовків, на думку експертів, відбиває загальний спад ділової та політичної активності. На кінець літа (13-й тиждень) співвідношення тональності заголовків знову почало вирівнюватися. Позитивні заголовки за досліджуваний період жодного разу не виходили на першу позицію.

«ЗМІ є дзеркалом, яке відбиває те, що відбувається. Водночас саме ЗМІ здатні формувати настрої в суспільстві. Від того, під яким кутом і в якій тональності розглядаються ті чи інші процеси, події, явища, залежить позитивне або негативне сприйняття їх читачами. У цьому сенсі слово — справді зброя, і користуватися нею потрібно вельми акуратно», — підкреслила Руслана Пліс.

Докладніше читайте в матеріалі «Про що говорять заголовки» у свіжому номері «ДТ».