UA / RU
Підтримати ZN.ua

ЗМІ: Російські використовують нацистську символіку для олімпійської реклами

У Росії викликала дебати рекламна кампанія, пов'язана з зимовою Олімпіадою 2014 року: образи, які в ній використовуються, назвали «фашистськими», повідомляє The Guardian.

Це постаті синьооких світловолосих спортсменів, розцінені критиками як неогітлеризм і «дещо, що нагадує фільми Лені Ріфеншталь», пояснює журналіст Том Парфітт. Мова йде про рекламу елітного житлового комплексу «Горки-Город», який будується у Червоній Поляні поблизу Сочі. На час Олімпіади у комплексі розмістять журналістів.

«Поза сумнівом, автори цієї реклами надихалися нацистським мистецтвом», - сказала Катерина Дьоготь, відомий історик мистецтва. За даними газети, образи спортсменів створено петербурзькою дизайнерською фірмою Doping-Pong, яка використовує свастику в якості одного з своїх мережевих банерів. Один з нещодавніх проектів фірми - серія еротичних фотографій двох молодих жінок, одна з яких позначена як «фа», а інша - як «антифа». Жінки б'ються на рингу, здирають одна з одної одяг, «фа» перемагає і загортається у нацистський прапор.

/system/ckeditor_assets404IMAGE

Один з дизайнерів Doping-Pong Діма Мішенін заявив, що не симпатизує ультраправим, але додав: «Олімпійська естетика починається у Берліні 1936 року, її створила Лені Ріфеншталь». З приводу використання нацистської іконографії в інших своїх роботах він сказав: «Коли я використовую символ культури нацистської Німеччини, наприклад, свастику, я, звичайно, використовую її як представник країни-переможниці».

Деякі спостерігачі визнали критику гіпертрофованою: наприклад, 26-річний веб-дизайнер зауважив: «Якщо у сноубордиста ніс не картоплею, це ще не означає, що він не може бути росіянином». Зі свого боку, радник президента Медвєдєва з прав людини Михайло Федотов висловив стурбованість тим, що до проекту залучили компанію, яка дозволяє собі «ігри з нацистськими символами».

Креативний директор проекту «Горки-Город» Дмитро Лещинський в заяві натякнув, що в наявності підступи з метою дискредитації проекту. За його словами, «справжній фашизм» - це обливання брудом реклами, яка «виділяється серед сірої маси».

Дьоготь зауважила, що робота з нацистською естетикою сама по собі не ганебна, але дана рекламна кампанія - «комерційний проект, який відкрито експлуатує потенційну привабливість, що її нувориші знаходять у нацистській стилістиці».