При цьому повідомили, що хабар гарантує отримання позитивної оцінки тільки 27% опитаних, не гарантує - 13%, а 33% відзначили, що за допомогою хабара частково вирішують свої проблеми.
Про зовнішньому тиску, коли викладач натякає на необхідність дати хабар, повідомили всього 20% респондентів, а 61% з тих, хто давав хабар, відзначають, що платять за оцінки за власним бажанням, оскільки їм легше заплатити, ніж щось вивчити, а 13% стверджують, що купують бали за прикладом інших, аби не виділятися.
Третина респондентів (33%) самостійно визначають для хабарника «ціну питання», 21,5% варіюють розміри такси залежно від складності цього самого питання, а 8,5% керуються у стінах свого ВНЗ стандартними розцінками.
«Дають наводку» на отримання гарних оцінок в основному старшокурсники (для половини опитаних), далі - однокурсники (для 36%), 29% студентів доводять до відома про необхідність дати хабар самі викладачі.
Найширше гаманці викладачів розкриваються під час іспитів і заліків (це відзначили 75% студентів), при захисті дипломних робіт (23%) і при ухваленні рішення про відрахування студента (23%).
Цікаво, що переважна більшість українських студентів не належать до багатих сімей - тому вишукувати кошти на сумнівні бали, підробляючи вечорами, доводиться багатьом із них. Так, до високозабезпечених відносять свої сім'ї 1,3% студентів, до рівня вище середнього - 15,9%, до середнього - 67,7%, до рівня нижче середнього - 14,1% і до найнижчого - 0,6%.
Загальнонаціональне опитування студентів було проведено фондом «Демократичні ініціативи» імені Ілька Кучеріва та фірмою Ukrainian Sociology Service з 23 березня по 3 квітня 2011 року. Всього було опитано 1008 студентів за вибіркою, репрезентативною для студентства за розташуванням ВНЗ, формою власності, курсом навчання. Похибка вибірки не перевищує 3,2%. Проект фінансується освітньою програмою фонду «Відродження».