Виробництво трамваїв у Києві розпочнеться у 2012 році, повідомив заступник голови Київської міськдержадміністрації (КМДА) Руслан Крамаренко.
За його словами, нова модель вже проходить сертифікацію. Збирати їх будуть на базі Дарницького трамвайного ремонтно-експлуатаційного депо, де наступного року планується випустити близько 100 трисекційних трамваїв.
"Зараз у нашому парку близько 600 чеських трамвайних вагонів, які використовуються близько 30 років. На їх базі ми будемо збирати сучасні трамваї. На старий візок встановимо новий чеський двигун і розробимо сучасний інтер'єр", - розповів він виданню «Коммерсантъ-Украина».
У трамваях буде використано близько 60% українських комплектуючих і 40% - закордонних. Завдяки цьому вартість машини складе 4,5 млн грн.
Голова КМДА Олександр Попов на початку серпня заявляв про те, що місто змушене піти на модернізацію трамваїв через високу ціну нових машин. Виходячи із заявленої вартості, вони будуть приблизно вдвічі дешевшими за моделі, представлені на ринку. Наприклад, низькопідлоговий трисекційний трамвай українсько-чеського СП "Татра-Юг" (єдиний виробник трамваїв у країні) K-1М8 коштує 10-11 млн грн.
Повноцінним виробництвом назвати проект Києва складно, вважають учасники ринку. "Теоретично складання подібних трамваїв на базі депо можливе. Але виникає питання, наскільки безпечними вони будуть в експлуатації", - говорить голова наглядової ради ЛАЗу Ігор Чуркін.
У Львові також заявляють, що не стали б купувати трамвай, модернізований на київському підприємстві.
"Трамваї мають досить тривалий термін експлуатації. Але зі старого "Запорожця" новий Mercedes все одно не зробиш", - сказав мер Львова Андрій Садовий.