UA / RU
Підтримати ZN.ua

Менше третини українців побачили «теплоту» у відносинах з Росією

Згідно з опитуванням, проведеним групою «Рейтинг» наприкінці вересня 2011 року, 27% ​​українців оцінюють відносини України і Росії як теплі (у т.ч. 5% - дружні, 12% - добросусідські, 10% - досить теплі), разом з тим , 46% - як прохолодні (в т.ч. 23% - прохолодні, 21% - напружені, 2% - ворожі).

Окрім того, 20% опитаних українців оцінили відносини України і Росії як нейтральні, 7% - не визначилися з відповіддю.

Найкраще оцінюють відносини України і Росії на Півдні (40% - як теплі), найгірше - на Донбасі, Заході та Сході (22%).

Разом з тим, у газових питаннях лише 5% опитаних українців оцінили відносини України і Росії як теплі (у т.ч. 1% - дружні, 2% - добросусідські, 2% - досить теплі), одночасно 76% - як прохолодні і, перш за все, напружені (в т.ч. 26% - прохолодні, 43% - напружені, 7% - ворожі).

Окрім того, 12% опитаних українців оцінили відносини України та Росії у газових питаннях як нейтральні, 9% - не визначилися з відповіддю.

Таким чином, на думку українців відносини двох сусідніх держав швидше прохолодні, ніж теплі, а у газовій сфері вони взагалі напружені, а також іноді й ворожі.

Варто зазначити, що практично аналогічно оцінюють україно-російські відносини і росіяни, хоча вони й дещо м'якші у своїх судженнях.

Так, згідно з результатами дослідження, проведеного Левада Центр у серпні 2011 року, 28% росіян оцінили відносини України і Росії як теплі (в т.ч. 5% - дружні, 11% - добросусідські, 12% - досить теплі), у той же час тільки 39% - як прохолодні (в т.ч. 26% - прохолодні, 11% - напружені, 2% - ворожі).

Окрім того, 27% опитаних росіян оцінили відносини України і Росії як нейтральні, 7% - не визначилися з відповіддю.

Згідно з результатами інших досліджень Левада Центр, поки росіяни оцінюють відносини України і Росії краще, ніж у 2006-2007 роках, проте гірше, ніж у 2003 і значно гірше, ніж в 1999-2000 роках. Тоді близько 50% росіян оцінювали їх як теплі, а зараз - тільки 28%.

Опитування проводилося соціологічною групою «Рейтинг» 17-27 вересня 2011 року. Аудиторія дослідження: населення України віком від 18 років і старше. Вибіркова сукупність: 2000 респондентів. Метод дослідження: особисте формалізоване інтерв'ю згідно з опитувальником (face to face). Помилка репрезентативності дослідження (з ймовірністю 0,95): для значень близьких до 50% похибка становить не більше 2,2%, для значень близьких до 30% - не більше 2%, для значень близьких до 10% - не більше 1,3 %, для значень близьких до 5% - не більше 1%.