Для 35% студентів корупція у ВНЗ - це один з можливих способів вирішення існуючих проблем, а для 21%, - і зовсім норма сучасного суспільного життя. Лише третина опитаних (31%) вважає, що корупція - це злочин, а 12% вагаються з відповіддю.
Корупція у вищих навчальних закладах асоціюється для студентів насамперед зі швидким і відносно простим вирішенням проблем (так вважають 47%), з випуском некваліфікованих фахівців (42%), з проявом аморальності викладачів (29%), з невід'ємною частиною навчального процесу (15%) і з традиційною формою подяки (8%). 11% студентів відзначили, що корупція асоціюється для них з способом підвищення добробуту викладачів і представників деканатів та ректоратів.
Основні «підвиди» корупції у ВНЗ - це хабарництво (його відзначили 75% опитаних), вимагання послуг (43%), зловживання службовим становищем (40%) і вимагання підношень (14%).
На питання, що може найбільш дієво сприяти тому, щоб студенти виконували самостійно, а не купували контрольні, реферати, курсові та дипломні, 50% студентів відповіли, що саме розуміння необхідності отримання знань, а 41% - що покращення якості викладання.
Слід зазначити, що 46% студентів вважають, що основними чинниками корупції у ВНЗ є лінь студентів та їхнє небажання вчитися, а 36% - знецінення самої вищої освіти, коли студентові потрібний лише диплом, аж ніяк не знання. 21% респондентів вважають, що у навчальному процесі відсутні дієві форми боротьби з корупцією, такі, як контроль над процесом прийняття заліків та іспитів. 91% студентів не мають досвіду протистояння корупції у ВНЗ, 4% мають досвід організованого протистояння їй, а 5,5% виходили з хабарниками на бій «один на один».
Більше половини (57,5%) студентів вважають, що протистояти корупції у вищих навчальних закладах повинні насамперед правоохоронні органи, а третина (32,5%), що студентські ради та інші органи студентського самоврядування. На місцеві органи влади покладаються 23% студентів.
Загальнонаціональне опитування студентів було проведено фондом «Демократичні ініціативи» імені Ілька Кучеріва та фірмою Ukrainian Sociology Service з 23 березня по 3 квітня 2011 року. Всього було опитано 1008 студентів за вибіркою, репрезентативною для студентства за розташуванням ВНЗ, формою власності, курсом навчання. Похибка вибірки не перевищує 3,2%. Проект фінансується освітньою програмою фонду «Відродження».