3 спільно з профспілкою таксистів України розробили законопроект "Про особливості здійснення діяльності з перевезення пасажирів на таксі". У даний час документ проходить узгодження з Мінфіном, Мін'юстом і Мінекономрозвитку, після чого буде поданий до Верховної Ради. Автори документа сподіваються, що парламент прийме його до початку Євро-2012, пише «Коммерсант-Украина».
Як повідомив віце-прем'єр-міністр інфраструктури Борис Колесніков, уряд буде наполягати на тому, щоб таксі були оснащені лічильниками. "Мінінфраструктури внесе до закону лише одну главу - лічильник для пасажира є обов'язковим, але не несе ніяких фіскальних функцій", - сказав Колесніков.
Окрім іншого, законопроект зобов'язує водіїв таксі отримувати новий дозвільний документ: картку таксі, що містить інформацію про фізичну або юридичну особу, яка має право надавати послуги у певному територіально-адміністративному окрузі. Передбачається, що цей дозвіл водії отримуватимуть у виконавчих комітетах при місцевих органах влади замість ліцензії, яка зараз видається Міністерством інфраструктури. "Водій, наприклад, зможе брати пасажирів у Києві та везти їх до Чернігова, але при цьому він не зможе брати пасажирів у Чернігові з київською карткою таксі", - пояснив голова профспілки таксистів Василь Попик.
За роботу без картки на водіїв буде накладено штраф у розмірі 3400 грн, а за використання автомобіля без таксометра - 1700 грн. "Якщо таксі або автомобіль з ознаками таксі - оснащений шашечками і антенами, порушить правила дорожнього руху, його зупинить інспектор ДАІ і перевірить наявність картки. Якщо її не виявиться, автомобіль може бути відправлений на штрафмайданчик", - підкреслив Попик. За його словами, в Україні працює більше 250 тис. таксистів, з яких тільки 20% має дозвіл на цей вид перевезень.
За задумом авторів документа, окрім картки таксі водій повинен буде мати "сертифікат професійної компетенції". "Сертифікати видаватиме спеціалізована школа таксистів. У ній повинні навчати знання міста, вмінню водіння, психології, безпеки, основам першої медичної допомоги", - зазначив Попик.
Законопроект торкається і роботи диспетчерських служб, яких зобов'яжуть укладати окремі договори з кожною службою таксі, вести електронний журнал реєстрації замовлень, аудіозапис замовлення, а також визначати вартість дзвінка за допомогою спеціального програмного забезпечення. У містах передбачається обладнати спеціальні стоянки таксі у місцях "підвищеного попиту": в аеропортах, на залізничних вокзалах і автостанціях, біля ресторанів, станцій метро, готелів і торгово-розважальних центрів. "За попередніми підрахунками у Києві слід обладнати мінімум 300 стоянок таксі у місцях великого скупчення людей", - вважає голова профспілки таксистів.
На думку Колеснікова, всі ці заходи повинні максимально легалізувати ринок таксомотроних перевезень. "Поки законопроект допрацьовується, нам слід подумати про технічне оснащення - камери відеоспостереження на дорогах, щоб фіксувати порушення", - додав віце-прем'єр.
Разом з тим голова Харківського обласного відділення профспілки таксистів Сергій Старцев впевнений, що подібні нововведення призведуть до підвищення цін на послуги. "Близько 95% таксистів - приватні підприємці, вони працюють на власних автомобілях. Зрозуміло, витрати на технічне оснащення ввійдуть у вартість проїзду. Наприклад, у Харкові мінімальна вартість проїзду в таксі становить 23-28 грн. Після прийняття законопроекту, вона може підвищитися на 10-20%. На щастя, ринок таксі величезний і кожен може знайти пропозицію, що підходить за ціною", - резюмував Старцев. !zn
Читайте також:
Водіям маршруток заборонять брати гроші під час їзди
АМКУ розслідує підвищення перед Євро-2012 вартості таксі
Столичні служби таксі підвищили вартість проїзду
В Україні зростуть штрафи для водіїв