UA / RU
Підтримати ZN.ua

Більшість українців не мають жодного бажання «горіти» на роботі

Українські громадяни у своїй професійній діяльності не надто амбіційні, у них немає особливого бажання «горіти» на роботі, а головними критеріями гарного місця вони вважають комфортні умови і високу зарплату.

Про це пишуть Андрій Єрмолаєв Олександр Левцун у своїй статті для ZN.UA.

У рамках дослідження «Український характер», проведеного в березні 2011 року, респондентам запропонували вибрати з переліку кілька (але не більше п'яти) критеріїв, що відповідають їхнім запитам. Найчастіше вказувалися такі вимоги: «добре оплачувана» (вказали 74,9% опитаних) і «з хорошими умовами праці» (45,6%). Третє місце в рейтингу зайняла вимога - «робота в хорошому колективі» (38,1%). Дана вимога було популярною у радянську епоху і не втратила своєї актуальності. Таким чином, після вимог, що стосуються оплати та умов праці, наступним за важливістю слід зазначити запит на наявність комфортного мікроклімату (мікросередовища) за місцем роботи.

На цьому тлі дуже контрастно виглядають позиції в рейтингу тих вимог, які стосуються змісту, інтенсивності, перспективності трудової діяльності. Дані критерії за кількістю згадок слід віднести до вимог «третьої черги». Серед респондентів хотіли б мати роботу:

- Цікаву, творчу - 20,7%;

- Престижну - 20,5%;

- Дозволяє працювати за гнучким графіком - 20,2%;

- Не надто складну- 17,7%;

- Дає можливість професійно зростати, вдосконалюватися - 17,7%;

- Приносить користь оточуючим, суспільству - 15,0%;

- Залишає багато вільного часу - 12,6%.

«Привертає до себе увагу той факт, що однакову позицію в рейтингу посідають такі критерії, як «не надто втомлює» і «дає можливість професійно зростати». (Інакше кажучи, важливість критеріїв - однопорядкова). Символічно й те, що останнє місце в ієрархії запитів до роботи посіла така вимога, як «дає можливість зробити швидку кар’єру» (відзначили 5,1% опитаних)», - наголошується в статті.

«Поміркованість і професійна неамбіційність українського характеру проявляється, зокрема, в тому, що більшість (57,2%) опитаних вважають: «у житті краще не ризикувати, а поступово, планомірно рухатися до визначеної мети». Тільки третина (35,7%) респондентів згодні, що «для досягнення успіху треба ризикувати, тільки так можна досягти бажаного». Такі риси менталітету навряд чи можна вважати адекватними ринковим реаліям», - резюмують автори.

Докладніше читайте у свіжому номері «Дзеркала тижня. Україна» у матеріалі директора Національного інституту стратегічних досліджень Андрія Єрмолаєва та керівника соціологічних програм Центру соціальних досліджень «Софія» Олександра Левцуна «Вишневий сад українського традиціоналізму».