На думку авторів, це проявляється в тому, що всі органи виконавчої влади через установчі повноваження (тобто повноваження, пов’язані зі створенням, реорганізацією, ліквідацією органів, визначенням сфер їхньої відповідальності тощо) та кадрові повноваження (щодо призначення і звільнення керівників та їхніх заступників ) віднині стають залежними лише від глави держави.
«Вже сьогодні видно, що уряд втратив будь-які ознаки органу, що формує державну політику, перетворившись на філію адміністрації президента з виконання непопулярної роботи. При цьому уряд і його члени позбавлені будь-яких дієвих правових інструментів впливу на інші органи виконавчої влади. Міністри навіть щодо своїх заступників мають тільки право на «пропозицію» до прем’єр-міністра, а при звільненні цих заступників президент узагалі керується лише власним розсудом», - наголошують експерти.
Вони зазначають також, що поправками до закону «Про Кабінет міністрів України» пропонується позбавити прем’єр-міністра права ініціювати зміни у складі Кабміну. «Членів уряду чомусь такий стан влаштовує (мабуть, на урядових посадах їх приваблює не можливість реалізувати реформи, а щось інше), і вони слухняно погоджуються на «обрізання» власних повноважень», - підкреслюють автори.
Нагадаємо, 2 лютого в парламенті були зареєстровані президентські законопроекти «Про центральні органи виконавчої влади» (№8055) та зміни до закону «Про Кабінет міністрів України» (№8056).
Детальніше читайте в матеріалі «Адміністративна реформа, або Назад в СРСР» в свіжому номері «Дзеркала тижня. Україна».