Україна не закриватиме повітряний простір через загрозу російського вторгнення, наголосив радник голови офісу президента України Михайло Подоляк у коментарі агентству Reuters.
«Найголовніше, що сама Україна не бачить сенсу закривати небо. Це – нонсенс. І, на мій погляд, нагадує щось на кшталт часткової блокади», - зазначив він.
Подоляк фактично спростував інформацію народного депутата Олексія Гончаренка («Європейська солідарність»), який раніше стверджував, що такий варіант розглядається.
«Небо над Україною залишається відкритим, держава працює над попередженням ризиків для авіаперевізників», - додали у Міністерстві інфраструктури України. У відомстві наголосили на тому, що закриття авіапростору є суверенним правом держави. На разі таке рішення не приймалося.
Ситуацію на ринку авіаперевезень та шляхи запобігання подальшому загостренню обговорили на сьогоднішньому засіданні, в якому взяли участь керівництво ОПУ, Державної авіаційної служби України, ДП «Украерорух», аеропорту «Бориспіль» та українських авіакомпаній.
«У деяких перевізників виникають складнощі пов’язані із коливаннями на ринках страхування. Зі свого боку держава готова підтримати авіаперевізників і планує надати додаткові фінансові гарантії для підтримки авіаринку. Проводяться консультації з міжнародними партнерами та готуються відповідні рішення уряду», - йдеться у повідомленні.
За словами міністра Олександра Кубракова, ринки страхових послуг є вразливими до інформаційного поля. У міністерстві чекають стабілізації ситуації найближчим часом. «У разі потреби, держава забезпечить повернення усіх громадян України з-за кордону», - додав міністр.
Нагадаємо, днями швейцарська авіакомпанія Swiss, австрійська Austrian Airlines та нідерландська KLM відмовилися від нічної стоянки літаків у Києві, посилаючись на «операційні причини». А сьогодні, літак української компанії SkyUp, що виконував рейс за маршрутом Фуншал (Португалія) – Бориспіль (Україна) здійснив вимушену посадку в аеропорту Кишинева, оскільки власник літака – ірландський лізингодавець – повідомив SkyUp про негайну заборону на вліт в Україну.
Жоден страхувальник, що працює із авіаперевізниками, не покриває страхові ризики, пов'язані з війною. А оскільки значна частина літаків авіакомпаній надана їм на умовах лізингу – порушення умов страхування для них прирівнюється до втрати повітряного судна. У національного перевізника виникнуть ті самі проблеми, що й у іноземців, оскільки його літаки також здебільшого надані в лізинг.
За інформацією джерела ZN.UA, наразі уряд розглядає можливість надання компаніям державних фінансових гарантій їхньої діяльності в Україні. Однак для здійснення польотів компанії потрібен наявний договір страхування, а не держгарантії.