Коаліційна угода, яку напередодні було підписано п'ятьма політсилами, виглядає досить свіжо, але в ній немає чітких формулювань стратегічних цілей. Про це в інтерв'ю ZN.UA заявив економіст і учасник розробки цілого ряду держреформ Олександр Пасхавер.
"Після прочитання коаліційної угоди в першу чергу хочеться запитати: хто це буде робити і за які гроші? Там немає відповіді на ці питання. Почнемо з того, хто це буде робити? За задумом, це начебто повинні робити міністри і міністерства. Така відповідь випливає хоча б тому, що іншого не зазначено, і більше нікому", - вказує експерт.
Він також підкреслює, що у нас є колосальний досвід доручення реформ міністрам та їхнім міністерствам, однак він весь невдалий. За його словами, річ не в особистостях міністрів, а в обсязі роботи, яка перед ними стоїть, і складнощах з активно працюючою бюрократичною машиною.
"Те, що ніхто не називає окремих людей персонально відповідальними за реформи, - це свідчення того, що політики, які оголошують публічно ці реформи, не дуже вірять, що вони будуть дійсно активно здійснюватися", - підкреслює Пасхавер.
Експерт зазначає, що реформи проводилися б успішніше, якщо б за це відповідав, наприклад, міністр у справах реформ, який підпорядковується прем'єр-міністру, у якого дуже високий політичний статус і довіра людей.
"Це тимчасова посада. Однак його заступники - це, умовно кажучи, комісари з тих чи інших реформ, і термін їх повноважень абсолютно чітко визначений і обмежений термінами початку і завершення реформ", - говорить експерт.
За словами Пасхавера, дуже важливо, щоб ця людина займалася тільки цим у той певний період, на який розраховані реформи, і нічого іншого їй не доручали. "Якщо цього немає, то, мабуть, люди, які це планують, не думають про те, щоб реформи здійснювалися", - резюмував він.
Більш детально про короткий огляд коаліційної угоди і те, як слід проводити реформи в Україні читайте в інтерв'ю Олександра Пасхавера у свіжому випуску "Дзеркала тижня. Україна".