UA / RU
Підтримати ZN.ua

Три парламентські партії активно купують рекламу на ТБ за держкошти

Найбільше витратила держкоштів на рекламу по телебаченню Радикальна партія.

Радикальна партія Олега Ляшка, "Опозиційний блок" та "Батьківщина" активно купують рекламу на телебаченні за державні кошти. Як повідомляє організація "Комітет виборців України" (КВУ), про це свідчать дані зі звітів партій про майно, доходи, витрати і зобов'язання фінансового характеру за ІІ квартал.

Зазначається, що упродовж квітня-червня Радикальна партія загалом витратила 13,4 млн гривень. Із них - 6,5 млн було спрямовано на оплату рекламних матеріалів. Зокрема, за 4,7 млн партія оплатила рекламу на телебаченні: ТОВ "Новини 24" (понад 1,3 млн), ТОВ "Інформаційне агентство "112 Україна"" (1,7 млн), ТОВ "Телеканал "Прямий"" (1,2 млн).

Своєю чергою "Опозиційний блок" витратив 15,7 млн, із яких 4,2 млн – на рекламу. 3,2 млн було спрямовано на рекламу по ТБ: понад 2,5 млн Опоблок перерахував ТОВ "ІНТЕР реклама центр" за розміщення матеріалів в телеефірі. Платежі здійснено в квітні та травні.

ВО "Батьківщина" загально витратила 31,9 млн, із яких 24,8 млн – на рекламу. Як повідомляють у КВУ, більшість витрат було проведено за власні кошти партії. Але частину реклами по ТБ партія оплатила за рахунок коштів державного фінансування. В якості оплати за виступ 1 млн було перераховано ПрАТ "Телеканал "ІНТЕР", 1,2 млн – ТОВ "СТАРЛАЙТ БРЕНД КОНТЕНТ", 1,4 млн – ТОВ "ГЛОБАЛ МЕДІА ГРУП".

Комітет виборців зазначає, що хоч і в менших масштабах, але оплачувала рекламу на ТБ за кошти платників податків й "Самопоміч". Партія витратила на це 0,6 млн гривень.

Як свідчать результати дослідження Інституту масової інформації, близько 33% соціальної реклами на телебаченні є прихованою комерційною або політичною рекламою. Найбільше соціальної реклами (за кількістю ефірного часу і роликів) виходить на телеканалі Суспільного мовлення, який має бюджетне фінансування.