Комітет з питань законодавчого забезпечення правоохоронної діяльності пропонує скоротити кількість прокурорів в Україні до 5150 осіб, майже у три рази зменшивши їхню кількість у порівнянні з нинішньою кількістю.
"Законопроект вперше на рівні закону визначає конкретний перелік окружних та регіональних прокуратур, а також встановлює максимальну кількість прокурорів державі не більше 5150 людей", - йдеться в презентації до проекту закону про прокуратуру, підготовленого до другого читання профільним комітетом.
Презентацію на прес-конференції у вівторок, 2 липня провів керівник комітету 3 (фракція "Батьківщина").
За його словами, у законопроекті пропонується провести повну реорганізацію прокуратури, передбачивши створення окружних та регіональних прокуратур.
Згідно з законопроектом, досудове розслідування у всіх кримінальних провадженнях стане предметом ведення окружних прокуратур. Регіональні прокуратури будуть відповідати тільки за представлення держави в апеляційних судах, а 3, яка буде складатися з 50 прокурорів, буде представляти інтереси держави у касаційних судах та Верховному суді України.
Пропонується встановити, що юрисдикція кожної з окружних прокуратур буде поширюватися на територію нинішніх 3-4 адміністративно-територіальних районів.
Окрім того, пропонується позбавити прокурорів функцій з матеріально-технічного, адміністративно-господарського, фінансового забезпечення органів прокуратури.
Окрім того, пропонується встановити, що зняття з посади прокурора, а також призначення на посаду в іншу прокуратуру, на адміністративні посади, в тому числі на посаду генерального прокурора буде здійснюватися у відкритий спосіб, виключно на конкурсній основі, за участю вищої кваліфікаційної комісії суддів.
Пропонується, щоб ця комісія пропонувала аналогічні правила для підбору суддів, так і прокурорів.
Таким чином, це дозволить відкрити доступ до прокурорської професії всім охочим, що мають належні професійні та особисті якості.
Законопроект пропонує привести повноваження органів прокуратури у повну відповідність до вимог Конституції України, а також рекомендацій ради Європи.
Пропонується, щоб основним завданням прокурорів стало процесуальне керівництво досудовим розслідуванням та підтримкою державного обвинувачення у суді, а також представлення інтересів держави та окремих категорій фізичних осіб у суді.
Окрім цього пропонується позбавити прокуратуру неконституційних повноважень проводити перевірки та здійснювати за їхніми результатами акти реагування.
Також у законопроекті пропонується створити систему прокурорського самоврядування, яка буде складатися зі зборів прокурорів кожної прокуратури, ради прокурорів України, всеукраїнської конференції працівників прокуратури.
Метою створення такої системи прокурорського самоврядування є забезпечення колективного вирішення проблем прокуратури і забезпечення незалежності кожного прокурора від можливого внутрішнього та зовнішнього тиску.
Також пропонується, щоб розмір і структура винагороди прокурорів визначалися законом.
Пропонується, щоб розмір посадового окладу прокурора прирівнювався до розміру платні судді.
Кожем'якін підкреслив, що законопроект у першому читанні був ухвалений 14 квітня 2009 року. За цей період до законопроекту було підготовлено кілька варіантів пропозицій до другого читання.
У своєму рішенні комітет підтримав таблиці з поправками до другого читання, а також прийняв рішення перекласти текст цієї таблиці на англійську мову і направити для отримання висновку Венеціанської комісії.
У своїй відповіді генеральний директор Венеційської комісії підтвердив отримання тексту законопроекту, проте відзначив необхідність дотримання всіх формальностей і попросив, щоб відповідне подання направив спікер парламенту 3.
Окрім того, Кожем'якін висловив сумнів з приводу того, що український парламент, не дивлячись на проведену комітетом роботу, а також не дивлячись на позицію Венеціанської комісії, все-таки, підтримає цей законопроект у другому читанні. "На це сподівання дуже мало", - сказав він.
У той же час, глава комітету підкреслив, що оскільки законопроект внесений до порядку денного роботи Верховної Ради, то парламент повинен у будь-якому випадку розглянути цей законопроект і прийняти якесь рішення після розгляду. !zn
Читайте також:
Генпрокуратура одягнулася у регіоналки та її подруги майже на 4 млн грн
Міліціонери у Харкові вийшли на пікет проти судово-прокурорського свавілля
Райцентр Миколаївської області повстав проти свавілля міліціонерів-садистів