Окружний адміністративний суд Києва досі не отримав від Верховної Ради відомостей про персональний склад парламентської коаліції, повідомили "Громадському" у прес-службі суду. Документальне підтвердження існування коаліції у парламенті суд вимагав ще три місяці тому.
"Останнє рішення по парламентській коаліції суд ухвалював ще 28 лютого, коли розглядалася справа по (відстороненню від посади очільниці МОЗ Уляни – ред.) Супрун. Ми витребували у Верховної Ради відомості щодо складу коаліції. Однак вони до суду так і не надійшли", - наголошують у суді.
Виключною компетенцією Окружного адмінсуду є розгляд проваджень щодо оскарження дій центральних органів виконавчої влади й інших суб'єктів владних повноважень, дії яких поширюються на всю Україну. Зокрема, під таке формулювання потрапляє і питання з'ясування наявності чи відсутності коаліції у Раді, що може стати підставою для розпуску парламенту.
Зазначимо, у понеділок, 20 травня, новообраний президент Володимир Зеленський розпустив Верховну Раду України. Про це він заявив під час виступу в парламенті, після того, як склав присягу народу України.
Раніше прес-секретар Зеленського Ірина Побєдоносцева заявила, що опублікований у ЗМІ проект указу щодо розпуску Верховної Ради є фейком і не має стосунку до реальності.
Голова Верховної Ради Андрій Парубій після заяви "Народного фронту" про вихід із коаліції закликав депутатів розпочати консультації щодо створення нової коаліції у парламенті. Згідно із законодавством, після оголошення про відсутність коаліції фракції можуть протягом 30 днів домовитися про створення нової. У разі, якщо вона не буде створена, президент має право оголосити про розпуск парламенту і призначити дострокові вибори. Але розпуск парламенту заборонений за півроку до чергових виборів у Раду.
Проте заступник головного редактора DT.UA Сергій Рахманін звертає увагу на те, що після вилучення із закону про регламент Верховної Ради норм про правила формування коаліції, вони так і залишилися неврегульованими. "Старі правила створення та функціонування коаліції скасовані, нові – не написані. А, згідно з українським реаліям, все, що не відрегульовано, - вразливе", - констатує автор.
Рахманін також зазначає, що рішення про дострокове припинення повноважень парламенту може бути прийнято з допомогою Окружного адмінсуду, який ще у березні вимагав від Ради документального підтвердження існування коаліції.
Докладніше читайте у статті Сергія Рахманіна "Дострокові парламентські вибори – міфи і реалії" у тижневику "Дзеркало тижня. Україна".