Хоча у серпні в Адміністрації президента повідомили, що Петро Порошенко з власної кишені оплатив трансляцію рекламних роликів "на підтримку автокефалії" й нібито мав відобразити ці витрати в декларації, однак відповідні зміни до декларації президент так і не подав, а в АП відмовились оприлюднювати вартість рекламної кампанії, зазначає "Чесно".
50-секундний ролик стосувався не лише церкви, а й транслював посил із зовнішньої реклами, яка з'явилася по всій країні принаймні з середини червня - тобто на два місяці раніше, ніж телереклама. У червні по всій країні з'явилася реклама від імені Порошенка з меседжами про армію, мову та безвіз. Із середини липня стиль реклами змінили, а "безвіз" замінили на "віру". З того часу тріо головних меседжів не змінювалося й було повторене у телерекламі.
З такої послідовності випливав висновок, що питання церкви та автокефалії є лише складовою частиною загальної інформаційної кампанії Петра Порошенка напередодні офіційного старту передвиборчої кампанії.
На офіційний запит в Адміністрації президента заявили, що зовнішньої реклами не розміщували й не адмініструють сторінку Порошенка у Facebook, а відповідно, не знають, хто систематично оплачує на ній рекламні дописи.
Згодом на телебаченні з'явилися рекламні ролики, які за стилем наслідували білборди від імені Порошенка. 14 серпня в АП повідомили, що Петро Порошенко вже оплатив рекламу.
"Рекламна кампанія була сплачена з особистих коштів Петра Порошенка, з яких сплачені всі податки, відповідно до укладених договорів з телеканалами. А всі витрати, пов'язані з розміщенням, будуть відображені в декларації Президента України за 2018 рік", - повідомили в АП у відповідь на інформаційний запит.
Разом з тим усупереч анонсу АП Петро Порошенко так і не подав до НАЗК повідомлення про ці витрати, хоча будь-який суб'єкт декларування має внести зміни максимум впродовж 10 днів від дня здійснення витрати.
Громадські активісти підрахували, що Порошенко мав заплатити за свої ролики на телебаченні приблизно кілька мільйонів гривень. А отже, витрати Порошенка могли перевищувати 50 мінімальних зарплат.
Перед публікацією ГО намагалося отримати коментар від АП щодо незадекларованих витрат на зовнішню та телевізійну рекламу, однак у департаменті інформаційної політики АП відмовилися від коментарів.
Як заявляли раніше в Комітеті виборців України, впродовж кількох останніх місяців 15 політичних партій та потенційних кандидатів у президенти проводили масовані рекламні кампанії, що мають ознаки політичної реклами, а в цілому всі українські партії впродовж квітня-червня витратили на рекламу 60 млн. грн.