У висновках комісії зазначаються недоліки і порушення, допущені польською та російською сторонами на різних етапах польоту. Зокрема, наголошується, що програма підготовки урядових пілотів у Польщі не відповідає сучасним вимогам. Окрім того, експерти прийшли до висновку, що система освітлення на аеродромі «Смоленськ-Північний» працювала незадовільно.
Нагадаємо, як повідомлялося раніше, у січні цього року контрольована російською владою Міждержавна авіаційна комісія в остаточній доповіді про причини Смоленської авіакатастрофи всю провину за трагедію поклала на поляків. МАК стверджує, що пілоти урядового Ту-154 під тиском високопосадовців на борту машини намагалися посадити літак за «будь-яку» ціну.
За попередніми оцінками польських експертів, пілоти дійсно намагалися посадити літак, але не встигли - з поки не оприлюднених причинам - підняти його на безпечну висоту після того, як машина пройшла «висоту прийняття рішення» - 100 метрів над землею.
Літак Ту-154, на борту якого перебував президент Польщі Л.Качиньський і група високопоставлених посадових осіб, зазнав аварії 10 квітня 2010 року під Смоленськом.