Впродовж кількох останніх місяців 15 політичних партій та потенційних кандидатів у президенти проводили масовані рекламні кампанії, що мають ознаки політичної реклами. Такі дані повідомив Комітет виборців України, який зазначив, що загалом всі українські партії впродовж квітня-червня витратили на рекламу 60 млн. грн.
Із парламентських партій найбільше витратила "Батьківщина" - 24,8 млн. гривень, із позапарламентських – партія Сергія Тарути "Основа" - 8,8 млн. гривень. У порівнянні із І кварталом загальні витрати партій в ІІ кварталі 2018 року збільшилися маже вдвічі – із 100,1 млн. проти 177,1 млн. гривень.
В КВУ зазначають, що офіційний старт виборчої кампанії із виборів президента відбудеться лише за дев'яносто днів до дня голосування – на початку січня 2019 року, однак засилля політичної реклами переводить вибори в беззмістовну площину, коли замість обговорення програм, ідей, стратегій акцент робиться на формі, емоціях, гаслах. КВУ закликає потенційних кандидатів у Президенти та політичні сили виконати свої публічні обіцянки та відмовитися від реклами до офіційного старту виборчого процесу.
"Українські громадяни заслуговують на те, щоб отримати кілька місяців передвиборчої тиші до офіційного старту виборів. Це також дозволить зменшити традиційно найбільш витратну статтю виборчих бюджетів – телевізійну рекламу і створити більш рівні можливості для тих кандидатів, які не мають коштів для подібного політичного марнотратства", - підсумував голова КВУ Олексій Кошель.
Як повідомлялось раніше, у другому кварталі політичні партії, які працюють у парламенті, сукупно витратили на свої потреби 150,2 млн. грн. Більшість коштів, а саме третину всієї суми, було спрямовано на оплату рекламних матеріалів – 46,3 млн. При цьому купували рекламу партії переважно за кошти із держбюджету.