Досить показовим індикатором бажання президента Петра Порошенка поставити нещодавно звільненого з посади дніпропетровського губернатора олігарха Ігоря Коломойського на місце стане рішення щодо його партнера Ігоря Палиці, губернатора Одеської області, відкрито призначеного за рекомендацією Коломойського в травні 2014 р.
Про це в статті для DT.UA пише директор "Консалтингової групи А-95" Сергій Куюн.
Авто відзначає, що в галузі ні для кого не секрет, що в оперативному режимі нафтовим бізнесом "Привату", у тому числі й "Укрнафтою", займається саме Палиця. Загалом вони дуже близькі, наприклад, обидва давно перевезли свої родини в Женеву, де проводять основний час (навіть попри губернаторські посади).
"Прибрати Коломойського і залишити Палицю - таке рішення, м'яко кажучи, залишає великі сумніви у твердості гаранта боротися з олігархами. Тим часом викорчовування олігархів вбачається просто необхідним, тому що їхній вплив на процеси в країні стає вкрай небезпечним", - пише автор.
Куюн зазначає, що є підстави вважати, що Ігор Палиця доклав чимало зусиль для нещодавнього звільнення глави митниці Анатолія Макаренка. Неймовірно, але відома СМС-переписка одеського губернатора з нардепом Хомутинніком, який засвітився, до слова, разом із Коломойським в офісі "Укртранснафти" тієї пам'ятної ночі, лягла в основу висновків спецкомісії з розслідування діяльності головного митника. "Нічого вони не знайшли, у висновках написали, мовляв, основний фактаж був викладений у показаннях Хомутинніка і його переписці з Палицею", - розповів на умовах анонімності колега Макаренка. Нагадаємо, у тій переписці йшлося про експорт горіхів.
Між тим є підстави вважати, що Макаренко давно заважав одеському губернатору. За неповний рік в Одесі змінилося сім в. о. голови обласної митниці - жоден з них не був схвалений губернатором.
"Розмитнення нафтопродуктів, що поставляються "Приватом" в одеські порти, завжди проходить зі скандалом, завжди є спроби сильно занизити митну вартість для зменшення нарахування ПДВ, - розповідає митник, який попросив не називати його імені. - А після кожного такого випадку чекай сюжету по "1+1" або повідомлення в пресі про митників-корупціонерів".
"Однак не доводиться виключати, що триматися за Одесу "Приват" змушують інші поставки. Як раніше повідомляло DT.UA, за підсумками 2014 р. майже третина бензину, проданого заправками "Привату", мала невідоме походження. Інакше кажучи, бралася з нізвідки. Оціночно продажі бензину групою становили 930 тис. т, тоді як контрольована групою "Укртатнафта" виробила близько 460 тис. т, а по імпорту було завезено 150 тис. т. Таким чином, 320 тис. т, або 30% продажів, "виникли з повітря". Виходить, з них не були сплачені і податки. У цінах і при валютному курсі минулого року акциз і ПДВ на такому обсязі становили близько 2,5 млрд грн. Чи міг цей обсяг або його частина "непомітно" зайти через одеські порти? Цілком можливо. Чи потрібен адмінресурс для такої діяльності? Однозначно", - пише Куюн.
"У нас були і є запитання щодо руху танкерів та їх зливання на термінали "Одеснафтопродукту", "Синтез Ойлу" та "Ексімнафтопродукту", ми рухалися до розгадки, після звільнення Макаренка справа зупинилася", - говорить джерело в Державній фіскальній службі.
Ситуація в тому, що навіть якщо "контрабасу" бензину в Одесі немає, питання його виникнення у величезних обсягах в найбільшій мережі, та й не тільки в ній, все одно залишається на порядку денному, упевнений автор статті.
Докладніше читайте у статті Сергія Куюна Викорчувати, щоб вижити у свіжому номері тижневика "Дзеркало тижня. Україна".