UA / RU
Підтримати ZN.ua

Після звернення волонтерів до Розенка Мінсоцполітики заблокувало відправлення автомобілів у зону АТО

Волонтери закликали керівництво міністерства розібратися зі зловживаннями з оформленням гуманітарних вантажів.

Після оприлюднення волонтерами Оксаною Сухорукової і Валентиною Варавой непростої історії їх боротьби за прозорість проходження гуманітарних вантажів у Мінсоцполітики в матеріалі для DT.UA міністерство заблокувало відправку волонтерських автомобілів у зону проведення антитерористичної операції. Зокрема, зупинено автомобілі громадської організації "Ініціатива Е+", волонтером якої є Валентина Варава.

Серед причин вказується, що "лист набувача не містить інформації щодо постановки на облік транспортного засобу, відсутнє підтвердження права власності донора на автомобіль".

Між тим, у рекомендованому переліку документів на визнання вантажу гуманітарними пункту про надання документа про право власності немає. Як і вимоги постановки на облік. Слід зазначити, що до жодного іншого вантажу, крім автомобілів для АТО, не пред'являється вимога надати документи про право власності. І такий документ волонтери ніколи раніше не подавали, оскільки найчастіше машини, які направляються у зону АТО, купуються на стокових майданчиках або аукціонах Європи, де договір не складається, а на підставі акта з двома підписами передається техпаспорт. Саме техпаспорт і є документом права власності на автомобіль.

Вивчивши протокол робочої групи з питань гуманітарної допомоги при Мінсоцполітики напрошуються висновки про її виборчому підході – зупиняються тільки автомобілі, які направляються в АТО. Незважаючи на те, що вимоги повинні бути однаковими для всіх гуманітарних вантажів, саме щодо цих машин висуваються вимоги надати не передбачені чинним законодавством документи. Про це волонтер громадської організації "Ініціатива Е+" Валентина Варавва написала на своїй сторінці в Facebook в середу, 17 серпня.

Реальний процес отримання гуманітарної допомоги в Україні повністю нівелював мету такої діяльності і не відповідає вимогам закону, а сумнівні схеми отримання вантажів від іноземних донорів (фактично підконтрольних організацій) спрямовані на мінімізацію податкових платежів, на ухилення від сплати податків за допомогою присвоєння комерційним вантажів статусу гуманітарних.

Про це йдеться в статті Алли Котляр "Гуманітарка на ручному гальмі" у свіжому випуску тижневика "Дзеркало тижня. Україна".

На думку автора, робоча група, зміст діяльності якої полягає в запобіганні зловживань у цій сфері, фактично складається з представників державних органів, завданням яких є забезпечити безпроблемне оформлення гуманітарки в інтересах окремих корумпованих груп або осіб. Повна відсутність контролю з боку держорганів над отриманням і розподілом гуманітарки - тому свідчення.

Громадські активісти запропонували розробити форму звітності та порядок її складання; створити робочу групу для обговорення форми, створення програмного забезпечення для подання звітності в електронному вигляді; організації проведення переговорів з розробниками ПЗ для податкової. Однак відгуку у членів робочої групи при Мінсоцполітики це не знайшло.