UA / RU
Підтримати ZN.ua

Піарщики Порошенка оплачували просування в Facebook негативних постів про його конкурентів — ЗМІ

В самому агентстві відмовились коментувати інформацію до 21 квітня.

"Чорний піар" проти конкурентів президента Петра Порошенка на виборах 2019 року поширювало на Facebook-сторінках піар-агентство, з якою співпрацює особисто Порошенко, а також раніше працював "Блок Петра Порошенка", пише видання theБабель.

Журналісти видання, яке пов'язують з олігархом Ігорем Коломойським, проаналізували вісім популярних політичних сторінок. На трьох з них - "Успішна Україна", "Порошенко2019" і офіційному акаунті президента - адміністратори агітували голосувати за Порошенка та постили позитивні відео про нього, на решті п'яти - "Цинічний Бандера", "Міністерство бариг", "Зрадаперемога", "Жовта стрічка", "Бойкот партії регіонів" - розміщували "чорний" піар проти його конкурентів на виборах.

"Пабліки "Цинічний Бандера", "Міністерство бариг", "Зрадаперемога", "Жовта стрічка", "Бойкот партії регіонів" активно наповнювалися напередодні першого та перед другим туром. За цей час на кожній зі сторінок вийшло від 25 до 30 відеороликів з антирекламою Тимошенко, Гриценка та Зеленського. Одразу після виходу останнього у другий тур весь негатив спрямували на нього", - зазначає видання.

Журналісти вказують, що за всіма вісьмома пабліками стоїть столичне цифрове агентство Postmen, а офіційна сторінка президента та "чорні" пабліки проти Зеленського прив'язані до одного номеру телефону. "Чорна" кампанія проти Зеленського проходила в три етапи, а на її просування в п'яти групах пішло щонайменше два мільйони гривень.

Зокрема при розкритті дані про тих, хто платить за політичну рекламу в соцмережі стало відомо, що просуванням сторінок із Підтримкою Порошенка та проти його конкурентів, платить одна й та ж компанія:

Міністерство бариг. Адреса: Дмитрівська, 80. 21 000 підписників. З 29 березня по 13 квітня запостили 31 відео, витрачено 25 000 доларів. Пов'язана з сайтом minbaryg.in.ua

Цинічний Бандера. Адреса: Дмитрівська, 80. 26 000 підписників. З 8 по 14 квітня запостили 31 відео, витрачено 17 200 доларів. Пов'язана з сайтом tsynichnyibandera.in.ua, адміністратор і автор сайту - Максим Бабенко, місце роботи - Postmen.

Бойкот партії регіонів. Адреса: Дмитрівська, 80. 112 000 підписників. З 9 квітня по 12 квітня запостили 34 відео, витрачено 7 200 доларів. Пов'язана з сайтом boikot.in.ua, адміністратор та автор сайту - Максим Бабенко.

Зрадаперемога. Адреса: Дмитрівська, 80. 22 000 підписників. З 4 по 15 квітня запостили 28 відео. Витрачено 17 300 доларів. Пов'язана з сайтом peremoha.in.ua, адміністратор та автор сайту - Максим Бабенко.

Жовта стрічка. Адреса: Дмитрівська, 80. 43 000 підписників. З 6 по 13 квітня запостили 16 відео. Витрачено 12 600 доларів. Пов'язана з сайтом zhovtastrichka.in.ua, адміністратор та автор - Максим Бабенко.

І паралельно ці ж дані вказані на сторінках "Порошенко2019", "Успішна карїна" та офіційному сайті президента.

Видання запевняє, що сторінки із першого списку витрачали на просування одного ролика від тисячі до 50 000 доларів. Таким чином на позитивні ролики про президента, ймовірно, витратили значно менше, ніж на "чорний" піар проти його конкурентів.

У розділі "Інформація від рекламодавця" всіх восьми пабліків зазначений номер телефону. У Telegram за ним зареєстрована Ганна Сіпачова. Її місцем роботи зазначено відоме українське цифрове агентство Postmen. Його адреса - Дмитрівська, 80 - вказана як адреса адміністратора рекламної кампанії у Facebook. Postmen - цифрове агентство, яке з 2013 року займається інтернет-рекламою, відеопродакшеном і розробкою онлайн-стратегій. Серед його клієнтів - великі приватні компанії та МЗС України. У Postmen від офіційних коментарів з цього приводу відмовилися, уточнивши, що, можливо, дадуть відповідь після 21 квітня.

Однак з відкритих джерел відомо, що раніше Postmen уже співпрацював з соратниками Порошенка. У період з 2016 року по другий квартал 2018-го блок його імені заплатив ТОВ "Постмен-Україна" 4,7 мільйона гривень. За ці гроші агентство не тільки розміщувало рекламу у Facebook, але й знімало для "БПП" відео.

У свою чергу заввідділу Головного управління інформполітики Адміністрації президента Володимир Горковенко підтвердив, що Порошенко справді користується послугами агентства Postmen, але не уточнив, в яких обсягах.

Як повідомлялося, за 13 днів до виборів президента України у Facebook зробили жорсткішими правила розміщення політичної реклами і агітації в українському сегменті соцмережі. Спонсори політичної реклами зобов'язані розкривати свою особу.

Крім того, Facebook відкрив інформацію про вартість публікацій з політичною рекламою і антирекламою. Низка кандидатів у президенти витрачають на свою рекламу та чорний піар проти опонентів десятки і сотны тисяч доларів.