UA / RU
Підтримати ZN.ua

Парламентський комітет не зміг досягти консенсусу щодо проекту закону "Про концесії"

Члени Комітету Верховної Ради України з питань економічної політики не змогли досягти консенсусу щодо проекту Закону № 8125 "Про концесії", такі підсумки засідання Комітету в середу, 7 листопада.

Зокрема, народний депутат від Опозиційного блоку Юрій Воропаєв запропонував внести в закон норму про концесії на підставі прямих договорів держави з концесіонером, минаючи конкурсну процедуру. Така норма, на думку депутата, має застосовуватися до компаній, які вже орендували і модернізували майно, що віддається в концесію, повідомляє "Інтерфакс-Україна".

Також Воропаєв запропонував поширити на всі галузі економіки норму про компенсації державою ризиків концесіонера. Нинішня редакція законопроекту передбачає такі платежі тільки в автодорожній сфері: у разі недосягнення проектом зазначених у договорі показників, держава зобов'язується виплачувати приватному інвестору компенсацію.

Крім того, у разі концесії портів Воропаєв пропонує включати в договір всю портову інфраструктуру, а не лише окремі об'єкти.

Як повідомлялося, проект Закону "Про концесії" був внесений до парламенту урядом Володимира Гройсмана. Верховна Рада прийняла законопроект № 8125 за основу 3 квітня 2018 року. Президент України Петро Порошенко у своєму щорічному зверненні до парламентарів у вересні нинішнього року висловив сподівання, що закон буде прийнятий до виборів 2019 року.

Першими об'єктами, які уряд має намір здати в концесію приватним інвесторам, стануть ДП "Стивідорна компанія "Ольвія" та ДП "Херсонський морський торговельний порт". Також Кабмін готує техніко-економічне обґрунтування (ТЕО) концесії ДП "МТП "Южний", найбільшого порту України.

Ці плани вже викликали хвилю протестів з боку місцевої влади і профспілок. Так, мер Миколаєва Олександр Сенкевич побоюється, що зростання вантажопотоків в порту "Ольвія" створить додаткове навантаження на міську інфраструктуру без компенсації витрат на її ремонт.

Депутати Херсонської міськради прийняли звернення до керівництва України з вимогою провести відкритий і прозорий міжнародний конкурс на кращий проект модернізації Херсонського порту. За словами ініціатора звернення Євгена Назаряна, депутати міськради не отримали від офіційного Києва необхідних документів про концесії.

Профспілки ДП "МТП "Південний" у жовтні на зустрічі з представниками Мінінфраструктури та Адміністрації морських портів України (АМПУ) висловили побоювання, що в разі здачі порти в концесію на підприємстві відбудуться масові скорочення персоналу. Працівники порту також вимагали залучити профспілки до розробки ТЕО концесії.

Директор АМПУ Райвіс Вецкаганс заявив, що підготовка концесії зазначених портів продовжиться навіть у разі неприйняття законопроекту.