UA / RU
Підтримати ZN.ua

Нацрада викрила телеканали в перекручуванні фактів соцопитувань

При оприлюдненні результатів соцопитувань телеканали подавали неповну інформацію.

Національна рада України з питань телебачення і радіомовлення зафіксувала численні порушення при оприлюдненні соціологічних досліджень на чотирьох телеканалах.

Повідомляється, що на телеканалах ZIK, "1+1", "Еспрессо" і "Наш" зафіксовано значну кількість випадків неповної подачі інформації при оприлюдненні результатів соцопитувань.

"На телеканалі "ZIK" з 1 по 12 лютого виявлено 17 фактів таких випадків, на телеканалі "Еспрессо" з 8 по 14 лютого - 10 фактів, телеканал "Максі ТВ" ("Наш") з 1 по 12 лютого - 30 фактів, на телеканалі "1+1" з 28 січня по 4 лютого - 1 факт. Національна рада звернеться до цих телерадіоорганізацій з вимогою привести свою діяльність у відповідність з вимогами чинного законодавства ", - йдеться в повідомленні.

Також Нацрада вказує на обмеження у висвітленні передвиборчих кампаній кандидатів у президенти.

"Так, на телеканалі "112 Україна" серія передач програми "Важливо" була присвячена тільки одному кандидату в президенти - Юрію Бойку. Ця програма не була позначена як політична реклама чи передвиборна агітація, одночасно була спрямована на покращення або створення позитивного іміджу партії "Опозиційна платформа - "За життя" та зазначеного кандидата", - розповіли в Нацраді.

Також зазначається, що на каналі "112 Україна" з 1 по 8 лютого у випусках новин увага приділялася лише Бойку, а інформація про інших кандидатів не подавалася.

Також зафіксовано ознаки передвиборної агітації на телеканалі "1+1" в "Лізі Сміху", повтор якої транслювали на телеканалі. В епізоді виступу "Прозорого гонщика" учасник виносить пакет з написом "Голосуй за Зеленського" і передає його Володимиру Зеленському.

В ефірі телеканалу "Наш" зафіксовано ознаки агітації в передачі "Події дня", де гостем був кандидат у президенти Євген Мураєв. Передача вийшла в повторі шість разів.

Як повідомлялося раніше, згідно з даними свіжого соціологічного дослідження, 26,4% респондентів готові проголосувати за шоумена Володимира Зеленського, 18% за чинного президента Петра Порошенка, а ще 13,8% за голову ВО "Батьківщина" Юлію Тимошенко.

За недавніми даними опитування "Центру Разумкова", серед громадян, які вже визначилися зі своїм вибором, найбільший відсоток голосів отримав би шоумен Володимир Зеленський, за якого готові проголосувати 19% громадян. Одночасно приблизно рівні шанси вийти у другий тур виборів має чинний президент Петро Порошенко, з 16,8% підтримки, і лідер партії "Батьківщина" Юлія Тимошенко з 13,8%.

Президентська кампанія в Україні офіційно стартувала 31 грудня 2018 року. Вибори глави держави призначені на 31 березня. DT.UA зібрало повний перелік всіх 44-х кандидатів на пост президента і коротку інформацію про них.