Литвин хоче офіційно дозволити нардепам переходити до інших фракцій
Голова Верховної Ради Володимир Литвин і його перший заступник Адам Мартинюк пропонують парламенту привести закон «Про регламент Верховної Ради» у відповідність із Конституцією редакції 1996 року, виключивши з регламенту норму про імперативний мандат, дозволивши таким чином депутатам переходити до інших фракцій.
Голова Верховної Ради Володимир Литвин і його перший заступник Адам Мартинюк пропонують парламенту привести закон «Про регламент Верховної Ради» у відповідність із Конституцією редакції 1996 року, виключивши з регламенту норму про імперативний мандат, дозволивши таким чином депутатам переходити до інших фракцій.Про це йде мова у проекті закону №7199 «Про внесення змін до регламенту Верховної Ради», зареєстрованому в Раді 7 жовтня.
Пропонується зберегти вимогу про формування фракцій мінімум 15 депутатами. У випадку ж виключення або виходу депутата з фракції він стає позафракційним.
Законопроектом зберігається право позафракційних депутатів формувати депутатські групи з мінімальною кількістю депутатів у них 15 осіб. Пропонується визначити, що зареєстрована депутатська група має права фракції.
Окрім цього, передбачається виключення з регламенту всіх норм про коаліцію і опозицію. Пропонується також виключити з переліку повноважень спікера організацію роботи парламенту, координацію діяльності її органів, видачу розпоряджень з питань організації роботи Ради, у тому числі щодо порядку підготовки документів, координації діяльності комітетів, тимчасових спеціальних комісій.
Законопроектом пропонується доповнити перелік суб'єктів законодавчої ініціативи Національним банком відповідно до Конституції-1996.
Документом також пропонується визначити процедуру надання парламентом згоди на призначення Президентом прем'єр-міністра, а також порядок призначення і звільнення Радою з посад органів влади відповідно до Конституції.
1 жовтня Конституційний суд визнав неконституційним закон «Про внесення змін до Конституції України» від 8 грудня 2004 №2222-IV (так звана політреформа 2004 року) у зв'язку з порушенням процедури його розгляду і прийняття.
Конституційний Суд доручив органам державної влади невідкладно привести норми законодавства у відповідність із Конституцією редакції 1996 року.