UA / RU
Підтримати ZN.ua

"Літаки Медведчука" перед введенням санкцій РНБО перегнали в Швейцарію - Bihus.Info

Перед засіданням РНБО, в період з 10 по 21 лютого, літаки перегнали до швейцарського міста Сент-Галле.

Чартерні літаки, на офшорних власників яких 19 лютого було накладено санкції через діяльність Віктора Медведчука, перед засіданням РНБО перегнали в Швейцарію. Саме там юридично прописана фірма "Інтернешнл Трейдинг Партнерс", яка є співвласником українського "ПрикарпатЗахідтранс". Про це повідомляє Bihus.Info.

Зазначається, що "ПрикарпатЗахідтранс" по суті і став причиною накладення санкцій за володіння частиною нафтопродуктопроводу "Самара-Західний напрямок", призначеного для перекачування дизеля з Росії та Білорусі в Україну і Європу.

Зі швейцарською компанією і її власником - Анатолієм Шефером - пов'язують Віктора Медведчука. Вони нібито заробляли на володінні нафтопроводу. При цьому в ОПЗЖ інеформацію про причетність Медведчука до "труби" спростували.

За даними Bihus.info, п'ять офшорних компаній, які значаться власниками приватних літаків і на які були накладені санкції РНБО, безпосередньо пов'язані з депутатами Віктором Медведчуком і Тарасом Козаком. Ті в різний період користувалися бортами. Третя компанія записана на дружину Ігоря Кушніра - президента будівельного холдингу "Київміськбуд". Четверту компанію пов'язують з колишнім народним депутатом і бізнесменом Віталієм Хомутинником.

Як припускають журналісти, п'ята компанія WHPA AVIA LTD, зареєстрована на Віргінських островах, пов'язана з російським бізнесменом Сергієм Сударикова, якого називають наближеним до глави "Роснафти" і давнім другом президента РФ Владіміра Путіна Ігоря Сечіна.

Група компаній "Регіон", яку контролює Сударіков, за інформацією "Схем", також може бути пов'язана і з оточенням самого Віктора Медведчука.

Читайте також: Правоохоронці почали повернення в держвласність "труби Медведчука" - ЗМІ

Нагадаємо, 2 лютого президент Володимир Зеленський своїм указом ввів у дію рішення РНБО про накладення п'ятирічних санкцій на телеканали ZiK, NewsOne, “112 Україна” та їх формального власника - члена парламентської фракції ОПЗЖ Тараса Козака. Під санкціями також опинилися літаки Козака і Віктора Медведчука, на які вони регулярно літали в Москву в обхід заборони на пряме авіасполучення з РФ.

Санкції передбачають блокування активів, економічної і фінансової діяльності, анулювання ліцензій.

Підставою для санкцій стала причетність компаній Козака до закупівель вугілля в ОРДЛО, що розцінюється як фінансування тероризму.

19 лютого РНБО ввела санкції проти 19 компаній, п'яти росіян і трьох громадян України: Віктора Медведчука і його дружини Оксани Марченко, а також Наталії Лавренюк - фактичної дружини Тараса Козака. Підставою для санкцій проти Марченко і Лавренюк стало те, що їм належить нафтопереробний завод у РФ, що постачає продукцію терористичним угрупованням “ДНР” і “ЛНР”.

РНБО також ініціювала повернення державі ділянки газопроводу “Самара - Західний напрямок”, який у 2017 році перейшов у власність Медведчука.