Кабінет міністрів України зареєстрував проект Повітряного кодексу
Кабінет міністрів України зареєстрував у Верховній Раді проект Повітряного кодексу України. Реєстраційний номер документа - 7144. Про це у вівторок, 21 вересня повідомили ЗМІ.
Кабінет міністрів України зареєстрував у Верховній Раді проект Повітряного кодексу України. Реєстраційний номер документа - 7144. Про це у вівторок, 21 вересня повідомили ЗМІ. Ініціатором законопроекту став Кабмін на чолі з прем'єр-міністром Миколою Азаровим. Кабінет міністрів уже затвердив новий проект кодексу й тепер готовий винести його на парламентські слухання.
Згідно з інформацією Міністерства транспорту й зв'язку, Повітряний кодекс, у новій редакції, має на меті значно підвищити якість послуг для пасажирів авіаційного транспорту. В документі суворо прописано обов'язки авіакомпаній перед клієнтами. У чинному Повітряному кодексі цієї норми немає.
Згідно з документом, авіакомпанія несе відповідальність за втрату або шкоду, завдану під час перевезення пасажирів, багажу, вантажу й пошти.
Кодекс надає право пасажиру на компенсацію та іншу допомогу від авіаперевізника в разі відмови взяти пасажира на борт, скасування польоту, тривалої затримки вильоту й зниження класу обслуговування.
Дотримання авіаперевізниками правил перевезень пасажирів, багажу й вантажу буде контролювати урядовий орган з питань цивільної авіації (Державіаадміністрація). З метою захисту громадян, які користуються авіаційним транспортом, від несподіваних скасувань регулярних рейсів, авіаперевізники зобов'язані проінформувати авіаційне відомство про припинення регулярних повітряних перевезень за 30 днів до запланованої дати й зазначити причин скасування рейсу.
Ще одним нововведенням є можливість організовувати суспільно важливі перевезення пасажирів, з огляду на потреби розвитку транспортної системи України. Тобто, авіаційне відомство може прийняти рішення про обслуговування певного маршруту навіть з незначним повітряним рухом, однак важливим для міста або регіону. При цьому авіаперевізник повинен дотримуватися встановлених вимог, зокрема, щодо безперервності й регулярності авіаперевезень, а також їхнього обсягу та тарифів. В обмін на це урядовий орган, відповідальний за цивільну авіацію, має право надати доступ до повітряної лінії, що обслуговується в рамках суспільно-важливого зобов'язання, тільки одному авіаперевізнику, забезпечивши цим його виключне право на обслуговування даного маршруту строком до трьох років. Як зазначають у міністерстві, це дозволить стимулювати розвиток внутрішніх маршрутів і підвищити популярність авіаційного транспорту серед населення.
Крім того, проект спрямовано на поліпшення умов користування авіаційним транспортом для пасажирів з обмеженими можливостями (інвалідів).
Як зазначили в міністерстві, таким чином, новий проект Повітряного кодексу України відповідатиме вимогам усіх європейських і міжнародних організацій, зокрема: Міжнародної організації цивільної авіації (ІКАО), Європейської конференції цивільної авіації (ЄКЦА), Європейської організації з безпеки аеронавігації (Євроконтроль), Федеральної авіаційної адміністрації США (ФАА).