UA / RU
Підтримати ZN.ua

Гриценко висловився проти відновлення обов'язкового техогляду авто

За словами Анатолія Гриценка, процес буде корумпованим, а контроль над перевіркою автівок - фіктивним.

Лідер "Громадянської позиції" Анатолій Гриценко зазначив, що ініціатива відновити обов'язковий техогляд для автомобілів є бажанням влади незаконно наживатися на цьому, як це було до 2011 року. Враховуючи той факт, що обов'язковий техогляд авто є однією з вимог до євроінтеграції України, то перевіряти варто лише ті автомобілі, які їхатимуть до ЄС, написав Гриценко у Facebook.

За словами Гриценка, в 2009 році він зареєстрував законопроект про скасування технічного огляду для приватних автомобілів. Адже цей процес був корумпованим, а незаконний продаж талонів приносив щонайменше 100 млн доларів на рік. Гриценко зазначив, що багато водіїв купували талони, щоб не витрачати час і власні нерви.

"А навіть якщо хтось і проходить огляд, то ніякий талон-папірець не гарантує і не може гарантувати справність машини протягом двох років", - написав Гриценко.

Він зазначив, що Юрій Луценко, який у той час був очільником МВС, не хотів скасовувати технічний огляд, хоча й знав, лише 3-5% ДТП спричинені технічним станом авто, а переважна більшість - поганими дорогами, порушенням правил, насамперед перевищенням швидкості, пияцтвом водіїв, купленими правами без навичок водіння та ін. Однак в 2011 році обов'язковий техогляд все ж скасували.

"Тепер сьогодення. Уряд Гройсмана, тепер уже в особі не МВС, а Міністерства інфраструктури, вирішив знову відновити техогляд. Розмістив на сайті Міністерства законопроект. Так само раз на два роки. Тепер уже через інші уповноважені структури. Яких знову таки визначатимуть чиновники, хоч і іншого Міністерства. Така сама гігантська корупційна історія, тільки тепер подається як вимога євроінтеграції...", - написав Гриценко.

Він додав, що варто провести консультації та переговори з європейськими партнерами, та пояснити, що відновлення обов'язкового техогляду приватних авто може призвести до відновлення корупційних схем, фіктивного контролю та всевладдя чиновників, чого допустити не можна.

"Якщо наші машини їдуть закордон і там є певні вимоги партнерів щодо техогляду - добре, тоді ці й лише ці машини перед виїздом перевіряйте, але не всі підряд і не кожні два роки, аби морочити голову мільйонам водіїв заради набивання кишень чиновників!" - підсумував Гриценко.

Як повідомлялося, у Міністерстві інфраструктури виступили з пропозицією через кілька років (до 2022 року) відновити обов'язковий техогляд приватних автомобілів. Про це йдеться в законопроекті, який розроблено на виконання Угоди про асоціацію між Україною, з одного боку, та Європейським Союзом.

Згідно з документом, перший техогляд особистих авто повинен проводитися через чотири роки після першої реєстрації з подальшим його проходженням кожні два роки.

Для таксі та комерційних автомобілів законопроект передбачає щорічне проведення техогляду, починаючи з моменту першої реєстрації.

Штрафи за несвоєчасне техогляд пропонується збільшити з 20 до 100 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Контролювати дотримання зазначених вимог на вулично-дорожній мережі буде Нацполіція, проте проведення техогляду буде віддано ринку з формуванням ринкових цін.