UA / RU
Підтримати ZN.ua

Гриценко висловився проти відновлення обов'язкового техогляду авто

За словами Анатолія Гриценка, процес буде корумпованим, а контроль над перевіркою автівок - фіктивним.

Гриценко розповів, що 10 років тому реєстрував законопроект про скасування обов'язкового техогляду

Гриценко розповів, що 10 років тому реєстрував законопроект про скасування обов'язкового техогляду

Лідер "Громадянської позиції" Анатолій Гриценко зазначив, що ініціатива відновити обов'язковий техогляд для автомобілів є бажанням влади незаконно наживатися на цьому, як це було до 2011 року. Враховуючи той факт, що обов'язковий техогляд авто є однією з вимог до євроінтеграції України, то перевіряти варто лише ті автомобілі, які їхатимуть до ЄС, написав Гриценко у Facebook.

За словами Гриценка, в 2009 році він зареєстрував законопроект про скасування технічного огляду для приватних автомобілів. Адже цей процес був корумпованим, а незаконний продаж талонів приносив щонайменше 100 млн доларів на рік. Гриценко зазначив, що багато водіїв купували талони, щоб не витрачати час і власні нерви.

"А навіть якщо хтось і проходить огляд, то ніякий талон-папірець не гарантує і не може гарантувати справність машини протягом двох років", - написав Гриценко.

Він зазначив, що Юрій Луценко, який у той час був очільником МВС, не хотів скасовувати технічний огляд, хоча й знав, лише 3-5% ДТП спричинені технічним станом авто, а переважна більшість - поганими дорогами, порушенням правил, насамперед перевищенням швидкості, пияцтвом водіїв, купленими правами без навичок водіння та ін. Однак в 2011 році обов'язковий техогляд все ж скасували.

"Тепер сьогодення. Уряд Гройсмана, тепер уже в особі не МВС, а Міністерства інфраструктури, вирішив знову відновити техогляд. Розмістив на сайті Міністерства законопроект. Так само раз на два роки. Тепер уже через інші уповноважені структури. Яких знову таки визначатимуть чиновники, хоч і іншого Міністерства. Така сама гігантська корупційна історія, тільки тепер подається як вимога євроінтеграції...", - написав Гриценко.

Він додав, що варто провести консультації та переговори з європейськими партнерами, та пояснити, що відновлення обов'язкового техогляду приватних авто може призвести до відновлення корупційних схем, фіктивного контролю та всевладдя чиновників, чого допустити не можна.

"Якщо наші машини їдуть закордон і там є певні вимоги партнерів щодо техогляду - добре, тоді ці й лише ці машини перед виїздом перевіряйте, але не всі підряд і не кожні два роки, аби морочити голову мільйонам водіїв заради набивання кишень чиновників!" - підсумував Гриценко.

Як повідомлялося, у Міністерстві інфраструктури виступили з пропозицією через кілька років (до 2022 року) відновити обов'язковий техогляд приватних автомобілів. Про це йдеться в законопроекті, який розроблено на виконання Угоди про асоціацію між Україною, з одного боку, та Європейським Союзом.

Згідно з документом, перший техогляд особистих авто повинен проводитися через чотири роки після першої реєстрації з подальшим його проходженням кожні два роки.

Для таксі та комерційних автомобілів законопроект передбачає щорічне проведення техогляду, починаючи з моменту першої реєстрації.

Штрафи за несвоєчасне техогляд пропонується збільшити з 20 до 100 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Контролювати дотримання зазначених вимог на вулично-дорожній мережі буде Нацполіція, проте проведення техогляду буде віддано ринку з формуванням ринкових цін.