UA / RU
Підтримати ZN.ua

Головна тенденція нового сезону на українських телеканалах — розважати замість інформувати

Розважати замість інформувати, дискутувати, навчати — тенденція номер один нового сезону на українських телеканалах. І це стосується не лише телешоу, які заполонили ефіри всіх телеканалів. Це, хоч як дивно, стосується й інформаційного продукту — новин.

Як свідчить контент-аналіз, проведений Академією української преси з участю вчених Інституту соціології НАНУ, на тлі зростання політизації суспільства новини залишаються безпрецедентно аполітичними та розважальними. У вересні тільки кожне п’яте повідомлення (19%) стосується політики. Про злочинність на початку вересня громадян України інформували частіше (14%), ніж про економіку та фінанси (11%). У вересні, як і протягом усього останнього року, в новинах домінують події масової культури та різноманітні шоу (22%), а також повідомлення про кримінал та різного роду катастрофи - 7%.

«Провідні канали українського телебачення в новинах прайм-тайму формують картину світу, в якій значно більше уваги приділено розвагам, владі та її діям, криміналу та катастрофам. І це на тлі іншого ТБ-продукту з його суцільними танцями, піснями, змаганнями кулінарів, екстрасенсів, пошуками наречених та іншими реаліті-шоу замість змістовних дискусій, освітніх та культурних програм», - пишуть у своїй статті для ZN.UA Валерій Іванов (Академія української преси), Вікторія Сюмар (Інститут масової інформації), Наталія Лихачова (ГО «Телекритика»), Наталя Костенко (Інститут соціології НАН України).

Детальніше читайте в матеріалі «Курс на стерильність» у свіжому номері «Дзеркала тижня. Україна».