UA / RU
Підтримати ZN.ua

Facebook розкрив рекламні бюджети кандидатів у президенти України

Найдорожчі пости активісти знайшли у Тимошенко і Шевченка, а також на сторінці спрямованого проти Гриценка і Зеленського "чорного піару".

Користувачі соціальної мережі Facebook отримали можливість ознайомитися з інформацією про вартість публікацій, що містить політичну рекламу або антирекламу кандидатів у президенти України. Найчастіше вартість рекламного поста становить 100 доларів. Найбільш дорогі пости активісти руху "Чесно" виявили у сторінок, пов'язаних з Юлією Тимошенко й Олександром Шевченком. Великі кошти були вкладені в просування сторінок, створених для дискредитації Анатолія Гриценка і Володимира Зеленського.

Вартість рекламних постів офіційної сторінки президента Петра Порошенка - від 1 до 5 тисяч доларів. Однак невідомо, хто їх оплачує. В Адміністрації президента на це питання відповісти не змогли.

Рух ЧЕСНО

У штабі Тімшенко не шкодують коштів на критику чинного президента. Один з рекламних постів "Ні торгівлі на крові", опублікований на офіційній сторінці лідера "Батьківщини", коштував від 1 до 5 тисяч доларів. Вартість найдорожчого поста на одній зі сторінок штабу Тимошенко склала від 10 до 50 тисяч доларів. Замовником реклами зазначено ТОВ "Сучасні інформаційні технології", засновником якого є глава київського міської організації "Батьківщина молода" Олексій Захарченко.

Рух ЧЕСНО

Один з найдорожчих постів - привітання "УКРОПівця" Олександра Шевченка з 8 березня вартістю від 10 до 50 тисяч доларів.

Рух ЧЕСНО

Серйозні рекламні бюджети витрачаються на дискредитацію Анатолія Гриценка. З зими у Facebook діють кілька сторінок, з допомогою яких поширюють матеріали про нібито причетність політика до розкрадань в армії. Просування кожного поста однієї з них обходилося від 1 до 5 тисяч доларів.

Рух ЧЕСНО

Проти Володимира Зеленського в Facebook ведуться близько 20 рекламних кампаній. Вартість публікацій також вимірюється тисячами доларів.

Рух ЧЕСНО

Рекламу шоумена, який розпочав політичну кар'єру, фінансує ГО "Команда Зеленського". За час виборчої компанії у Facebook було опубліковано понад 250 рекламних публікацій. Вартість більшості з них вимірюється десятками доларів, найдорожчі пости обійшлися рекламодавцям від 100 до 499 доларів.

Рух ЧЕСНО

Як повідомлялося, за 13 днів до виборів президента України у Facebook зробили жорсткішими правила розміщення політичної реклами і агітації в українському сегменті соцмережі. Спонсори політичної реклами зобов'язані розкривати свою особу. Після обов'язкової двофакторної ідентифікації рекламодавець має надати виданий урядом ідентифікатор, два офіційних документи або нотаріально завірену форму з Facebook.

Подібні обмеження діють у США, Бразилії, Індії та Британії.