Новий генеральний прокурор має розуміти масштаб викликів, з якими доведеться працювати та організувати роботу відомства без підміни конституційної ролі прокуратури навіть в умовах війни, заявив у своїй колонці експерт з міжнародного кримінального права, заступник генерального прокурора України у 2019–2021 роках Гюндуз Мамедов
Він наголосив, що Офіс генерального прокурора має займатися загальною координацією органів слідства та проваджень щодо ймовірних міжнародних злочинів і в жодному разі не може підміняти роботу органів досудового розслідування, перебирати на себе функцію Нацполіції, СБУ, ДБР. Адже розслідування злочинів, вчинених в умовах збройного конфлікту – насамперед їхня задача.
«У 2019 році в структурі органів прокуратури з'явився спеціальний "Департамент війни та миру". Йдеться про Департамент нагляду в кримінальних провадженнях щодо злочинів, вчинених в умовах збройного конфлікту. Ключове завдання зараз – підсилити його роботу, зробити координаційним центром дослідження наслідків збройного конфлікту», - зазначив Мамедов.
Він зазначив, що зараз пріоритетом є фіксація наслідків збройного конфлікту. При цьому якість необхідно ставити вище за швидкість.
«Йдеться про кейси щодо воєнних злочинів, що передаються до судів. Вони мають бути настільки досконалими, щоб не викликати сумнівів у об'єктивності та незаангажованості процесу розслідування та його результатів», - додав юрист, зазначивши, що до України як до сторони конфлікту буде багато запитань в плані об'єктивності.
При цьому правоохоронним органам важливо застосовувати міжнародні стандарти збору доказів для ефективної співпраці в рамках майбутнього механізму правосуддя.
Нагадаємо, 19 липня Верховна Рада України проголосувала за звільнення Ірини Венедіктової з посади генерального прокурора України.
Нещодавній дуплет президента щодо голови СБУ та генпрокурора наробив багато галасу. Що насправді приховується за цією рокіровкою? Хто обійме посаду, повноваження та вплив якої здатні докорінно змінити ситуацію у прогнилій правоохоронній системі країни? На шлях реформ вивертає внутрішнє кермо президент воюючої країни чи вдає, задовольняючи інтереси найближчого оточення? Відповіді на ці питання є в матеріалі Олександра Лємєнова «Генпрокурорське ложе: то видовжуємо, то вкорочуємо».