З 1 січня почався процес Мінськ-3, вважає представник України в політичній підгрупі Роман Безсмертний.
"З моєї точки зору Мінськ-3 вже запущений. З 1 січня почався Мінськ-3, а ви скажете що він не оформлений документом. Так, жодного документа немає, але, вибачте мене, філософія процесів внутрішніх говорить про те, що Мінськ-2 навіть на 50% не відповідає на ту проблематику, з якою зіткнулася Україна і світ на теренах українського Донбасу", - заявив він в ефірі телеканалу "112.Україна".
Також Безсмертний прокоментував, що концептуального буде в Мінську-3.
"Очевидно, що це потягне за собою кілька нових форматів. І частина з них буде стосуватися всередині українського процесу, частину загальноєвропейського, а частина загальносвітового процесів. І це потягне за собою реформування компонентів з безпеки ООН, ЄС. І я не виключаю, що це поставить перед собою питання про долю ЄС і окремо, відділення нового чинника сили – це центральної Європи", - зазначив він.
За його словами, "кулуарні домовленості", якщо вони є, по Україні - не спрацюють.
"Потрібно відразу сказати, що ці методи реалізації подібних угод, вони не спрацюють в Україні. Українське суспільство навіть при його раціональності, воно не дасть можливості на сьогодні кулуарним домовленостям бути реалізованими в ході вирішення проблем на Донбасі", - уточнив він.
Нагадаємо, лідери країн "нормандської четвірки" домовилися продовжити термін дії мінських угод на 2016 рік. Варто відзначити, що президент України Петро Порошенко більше не хоче підписувати з Путіним ніяких "Мінсків", він заявляв раніше.
Мінські угоди були підписані 12 лютого за підсумками переговорів лідерів України, Росії, Франції та Німеччини. Документ передбачає "виведення усіх іноземних збройних формувань, військової техніки, а також найманців з території України під наглядом ОБСЄ" (п. 10), а також "проведення конституційної реформи в Україні з набуттям чинності до кінця 2015 року нової Конституції, яка передбачає в якості ключового елемента децентралізацію (з урахуванням особливостей окремих районів Донецької та Луганської областей, узгоджених з представниками цих районів), а також прийняття постійного законодавства про особливий статус окремих районів Донецької та Луганської областей" (п. 11).