Голова фракції "Слуга народу" Давид Арахамія заявив про те, що відкликав законопроєкт №2691 "Про внесення змін до закону України "Про регламент Верховної Ради" щодо вдосконалення законодавчої процедури", який сам і зареєстрував 27 грудня. За його словами, положення проєкту закону не відповідають Конституції України.
"Я сьогодні відкликав цю версію регламенту, тому що було багато питань щодо конституційності деяких норм. Зокрема, обмеження щодо 45 депутатів, коли мова йде про скасування постанови. Це може бути розцінено як порушення конституційних прав", - повідомив Арахамія.
Він запросив по два представники від кожної парламентської фракції та групи для того, щоб доопрацювати законопроєкт.
"Ми вирішили взяти по два представники з кожної фракції та доопрацювати законопроєкт, щоб не було звинувачень, що "монобільшість" змінює регламент під себе. Ми хочемо відпрацювати це з іншими фракціями, щоб у нас була узгоджена версія нового закону про регламент, тому що його треба міняти, тому що він реально архаїчний", - додав Арахамія.
Документ пропонує внести зміни до регламенту Верховної Ради щодо вдосконалення законодавчої процедури. Зокрема, встановити обговорення проєкт законів за процедурою першого, другого чи третього читання під час пленарних засідань щотижня у вівторок та середу.
У четвер, згідно з законопроєктом, проводилися б голосування за документи за процедурою першого, другого чи третього читання, за результатами здійснення установчої, організаційної, контрольної чи інших функцій парламенту. Також у четвер пропонувалося розглядати пропозиції щодо усунення неузгодженостей чи неточностей у прийнятому законі, розгляд законів, повернутих президентом України.
У документі прописано голосування щодо кожної пропозиції та правок при розгляді законопроєктів у другому читанні, якщо їх підтримає не менше однієї третини народних депутатів.
Згідно з відкликаним проєктом закону, головний комітет голосував би щодо врахованих пропозицій після закінчення голосування за відхилені ним пропозиції. Не допускалося б і внесення ідентичних пропозицій і поправок до законопроєкту. Законопроєктом Арахамії пропонувалося без голосування вносити в порядок денний сесії документи, які президент визначив як невідкладні.
У разі скасування рішень Радою про прийняття в цілому невідкладного законопроєкту відповідний документ можуть внести на розгляд парламенту не менше 45 депутатів, президент або Кабмін. Також пропонувалося вносити альтернативний проєкт закону не пізніше, ніж через 7 днів після подання депутатами такого законопроєкту. До повторного першого читання – не пізніше, ніж через 5 днів з дня направлення на повторне перше читання відповідного законопроєкту.
Під час підготовки невідкладного проєкту закону до другого читання пропозиції та поправки до нього пропонувалося вносити в 7-денний строк після дня прийняття законопроєкту за основу. При підготовці до повторного другого читання у 5-денний строк після дня попереднього другого читання.
Також у відкликаному документі йшлося про те, що Рада за поданням відповідного комітету визначала б порядок розгляду невідкладних законопроєктів, щодо яких надійшло підписане письмове подання про їх підтримку більшістю депутатів від конституційного складу парламенту.
Після того як завершиться попередній розгляд невідкладного проєкту закону або його доопрацювання, його повинні внести до порядку денного найближчого засідання Ради. Документ розглядатиметься позачергово з обговоренням за скороченою процедурою, якщо парламент не прийме рішення про його розгляд за процедурою повного обговорення.
Нагадаємо, у вересні парламент ухвалив у першому читанні законопроєкт про внесення змін до регламенту Верховної Ради України щодо планування та системності у законотворчій діяльності парламенту. За проєкт закону № 1042-1 проголосували 259 народних депутатів.