UA / RU
Підтримати ZN.ua

Студенти про правову державу

У листопаді минулого року стартував Всеукраїнський стипендіальний конкурс для студентів-юристів, організований міжнародною юридичною фірмою «Ді Ел Ей Пайпер»...

Автор: Олег Шубін

У листопаді минулого року стартував Всеукраїнський стипендіальний конкурс для студентів-юристів, організований міжнародною юридичною фірмою «Ді Ел Ей Пайпер». Про конкурс та особливості його проведення розповідає Маргарита Карпенко, партнер-управитель київського офісу фірми.

Студенти, які до 10 грудня подали заявки на участь у конкурсі та необхідний пакет документів, готують письмові роботи на теми, розроблені «Ді Ел Ей Пайпер». З усіх отриманих письмових робіт ми відберемо 20 найкращих, які вийдуть у півфінал. Далі долучиться суддівська колегія з незалежних суддів, котра відбере п’ять робіт і проведе інтерв’ю з авторами для остаточного вибору. Для нас дуже важливе володіння іноземними мовами, тому ми просимо конкурсантів дублювати роботи англійською (адже їх читатимуть і іноземці, які входять до складу колегії), бо, звісно ж, співбесіда буде двомовна.

Крім традиційної церемонії нагородження, фіналісти отримають призи. За перше місце — повністю оплачуване стажування в одному з офісів компанії в Лондоні, Вашингтоні чи Пекіні. За друге — стажування в Москві, і за третє — стажування в Києві (на тих самих умовах). Приз за четверте і п’яте місця — щомісячна стипендія в розмірі 1000 гривень упродовж наступного навчального року. Для нас важливо, щоб студенти зрозуміли: зі стратегічного погляду стажування в наших офісах має більшу цінність, ніж гроші.

— Які теми ви пропонуєте студентам до написання?

— Їх небагато: «Поняття добросовісності (good faith) та його презумпція», «Що таке правова держава, і в чому Україна на сьогодні відповідає цьому поняттю», «Стан корпоративного права України та його розвиток у 1991—2006 рр.», «Проблема дуалізму цивільного права», «Корпоративна соціальна відповідальність на світовому ринку юридичних послуг».

— Чому «Ді Ел Ей Пайпер» ініціював цей проект?

— Для нас це проект корпоративної соціальної відповідальності. Ми усвідомлюємо, що добробут компанії багато в чому залежить від добробуту суспільства, в якому ми живемо й працюємо. А також — від якості освіти. Адже не секрет, що якість юридичної освіти в Україні нині необхідно підвищувати. Сподіваюся, наш конкурс цьому хоч трохи посприяє.

— Чим обумовлений вибір у партнери конкурсу Міністерства юстиції, Міносвіти та науки України та інших?

— Міністерство юстиції та Державне агентство України з інвестицій та інновацій підтримують нас інформаційно. Від імені Міністерства освіти та науки до всіх вузів України з юридичними факультетами були розіслані листи з рекомендаціями забезпечити участь зацікавлених студентів-юристів у даному конкурсі. Я рада, що ми знайшли розуміння в держорганах. Адже їхня підтримка значно підвищила загальний інтерес і до конкурсу, і до нашої компанії.

— Яким чином забезпечується об’єктивність оцінок?

— До суддівської колегії конкурсу ми включили незалежних експертів, які не зацікавлені в перемозі певних кандидатів. Усі вони погодилися брати участь у конкурсі безплатно.

— Чи планує «Ді Ел Ей Пайпер» зробити проект регулярним? І що ще ви робите у сфері соціальної відповідальності?

— Цілком можливо, що такий конкурс стане щорічною традицією. Проте нині прогнозувати рано, подивимося на результати. Що ж до інших проектів, то у фірми ціла низка успішних починань. Наприклад, ми підтримуємо програми UNICEF, проводимо активну роботу pro bono, беремо участь у UN World Food Programme тощо. Що ж до безпосередньо київського офісу, то, крім конкурсу, ми робимо також непомітну, але необхідну роботу. Так, у 2006 році за рекомендацією Київської міської адміністрації ми подарували Святошинському дитячому будинку-інтернату для дітей із спеціальними потребами фітнес-станцію. Ми також працюємо з правовим управлінням Київської міської адміністрації — у міру сил допомагаємо їм розібратися з юридичними аспектами запитів громадян, потік яких не вщухає. Наступного року плануємо ці наші ініціативи розвивати, тому що для нас справді важливо зберігати бездоганний імідж фірми в усьому.