UA / RU
Підтримати ZN.ua

Страхувальники на порозі банкрутства?

Встановлені постановою уряду №1021 від 27 травня 2000 року «Про внесення змін і доповнень у деякі пост...

Встановлені постановою уряду №1021 від 27 травня 2000 року «Про внесення змін і доповнень у деякі постанови Кабінету міністрів України» страхові платежі обов’язкового страхування громадянської відповідальності власників автотранспортних засобів можуть призвести до банкрутства багатьох страхових компаній, які здійснюють цей вид страхування, вважають керівники низки страхових компаній.

Президент страхової компанії «АСКА» Олександр Сосіс заявив, що страхові тарифи обов’язкового страхування громадянської відповідальності встановлено в 2,5 раза нижче від того рівня, який не завдавав би страховим компаніям збитків. Він вважає, що «український страховий ринок може зазнати до 500 млн. грн. збитків». Понад те, «якщо компанії активно займатимуться цим страхуванням на встановлених тарифах, це призведе до розвалу українського страхового ринку», — заявив він, як повідомляє агентство УНІАН.

Крім того, О.Сосіс нагадав, що страхова компанія не може відмовити клієнтові в наданні цього виду послуг, оскільки страхування громадянської відповідальності обов’язкове. «Компанії в безглуздій ситуації — вони не можуть відмовити клієнтові в цій послузі, вочевидь знаючи, що вона буде збитковою», зазначив О.Сосіс.

Директор компанії «АСКА-Київ-Центральна» Микола Степанов підкреслив, що чинні тарифи не покривають збитків, яких можуть завдати ДТП. Він нагадав, що середній рівень страхового платежу становить 100 грн. на рік, тоді як установлене максимальне страхове відшкодування у разі шкоди життю та здоров’ю в ДТП становить 8,5 тис. грн., а за майновим збитком — 25,5 тис. грн. На його думку, щоб страхова компанія могла «для себе покрити збитки від однієї ДТП, необхідно застрахувати понад 300 автомобілів».

Президент Моторно-транспортного страхового бюро України Микола Лутак повідомив УНІАН, що встановлені страхові платежі з обов’язкового страхування громадянської відповідальності автовласників розраховано з урахуванням масовості цього виду страхування і його комплексності, поруч зі страхуванням за системою «зелена карта». Крім того, він нагадав, що при укладанні договорів страхові компанії мають право застосовувати франшизу до 510 грн.

Як вважає М.Лутак, установлені тарифи можна буде переглянути не раніше, ніж через 1,5 року, після того, як буде готовий моніторинг щодо цього виду страхування.