UA / RU
Підтримати ZN.ua

«РУСЛАН» ПРОДАДУТЬ?

У середу 24 грудня Федеральний суд Канади виніс рішення на користь можливого продажу українського ...

У середу 24 грудня Федеральний суд Канади виніс рішення на користь можливого продажу українського літака «Руслан», арештованого в червні в аеропорті Гузбей (провінція Нью-Фаундленд, Канада) під час виконання рейса в інтересах Міноборони Італії. Відповідно до канадського законодавства, протягом десяти днів це рішення може бути оскаржене в Канадському Верховному суді. У авіакомпанії поінформували: відповідну апеляцію вже підготовлено юристами АНТК ім. Антонова.

Як повідомив виконавчий директор авіакомпанії «Авіалінії Антонова» Костянтин Лушаков, згідно з рішенням суду від 23 грудня, «літак є державною власністю, на яку не поширюється імунітет, він не може бути проданий відповідно до законодавства провінції Нью-Фаундленд».

Канадське дипломатичне представництво не коментує рішення Федерального суду Канади й не може давати жодні поради сторонам цього процесу, «оскільки справа стосується комерційного диспуту двох сторін — нерезидентів Канади». У посольстві також повідомили, що відповідно до рішення канадського суду, у разі можливого продажу українського літака, виручені кошти буде перераховано компанії TMR Energy Limited.

МЗС України вважає необгрунтованим рішення Федерального суду Канади про можливість продажу українського Ан-124-100 «Руслан». Про це повідомив керівник прес-служби українського МЗС Маркіян Лубківський, коментуючи таке рішення суду.

«Українська сторона вважає винесене після довгих зволікань рішення канадського суду про літак «Руслан» необгрунтованим і має намір оскаржити його в судах Канади вищої інстанції», — сказав М.Лубківський. Крім того, за його словами, «Україна продовжить використовувати всі передбачені міжнародним правом заходи для здійснення дипломатичного захисту прав та інтересів АНТК ім. Антонова».

Ан-124-100 «Руслан» транспортного підрозділу АНТК ім. Антонова (Київ) — авіакомпанії «Авіалінії Антонова» був арештований через визнання Федеральним судом Канади рішення Арбітражного суду Стокгольма (Швеція) про задоволення позову кіпрської компанії TMR Energy Limited до Фонду держмайна (ФДМ) України. Арешт опротестовано ФДМ України, а також АНТК ім. Антонова.

АНТК ім. Антонова, взявши участь у судовому розгляді як третя сторона, захищав свої інтереси з позицій окремої юридичної особи, котра не несе відповідальність за зобов’язаннями держави відповідно до міжнародного й українського законодавства.

«Авіалінії Антонова», поряд із російською «Волга—Днепр», — один із провідних світових операторів важкого транспортного Ан-124-100 вантажопідйомністю 120 тонн. Літак понад десять років успішно експлуатується на світовому ринку перевезень великогабаритних вантажів і виконанні миротворчих місій.

У червні 12 країн НАТО підписали в Брюсселі документ, який обумовлює використання для стратегічних перевезень в інтересах альянсу до початку експлуатації нового європейського транспортного А400М — на період до 2010 року — українських Ан-124-100.

Беручи участь від 2002 року в програмі перевезень контингенту НАТО в Афганістані, український оператор підключив до виконання перевезень замість арештованого «Руслана» супертранспортник Ан-225 «Мрія» вантажопідйомністю 250 тонн для забезпечення виконання зобов’язань перед партнерами з Північноатлантичного альянсу, повідомило агентство «Інтерфакс-Україна».