UA / RU
Підтримати ZN.ua

Особливості відомчої медицини

Рахункова палата України заявляє про те, що система бюджетного фінансування відомчої медицини Міністерства внутрішніх справ, яка утримується за рахунок держбюджету, вимагає реорганізації...

Рахункова палата України заявляє про те, що система бюджетного фінансування відомчої медицини Міністерства внутрішніх справ, яка утримується за рахунок держбюджету, вимагає реорганізації. 60% виділених коштів використовуються неефективно й не відповідають цілям бюджетних програм. Як повідомляє прес-служба Рахункової палати, такого висновку дійшла колегія цього відомства за підсумками перевірки використання коштів, виділених із держбюджету 2003 року й першому півріччі 2004-го на медобслуговування працівників органів внутрішніх справ і військових внутрішніх військ.

Медичні установи системи МВС припустилися бюджетних правопорушень і неефективного використання державних коштів на суму 35,65 млн. грн. Зокрема не за призначенням використано 24,02 млн. грн.! Із порушеннями тендерних процедур придбано товарів, робіт і послуг держкоштом на 11,53 млн. грн.; неефективно витрачено 109,9 тис. грн.

Причиною цих порушень, підкреслює Рахункова палата, стало також недотримання Держказначейством вимог Бюджетного кодексу про контроль над відповідністю платежів узятим зобов’язанням і бюджетним асигнуванням, оскільки договори про закупівлю було укладено з порушеннями законодавства.

Аудитори встановили: організація стаціонарної медичної допомоги в системі МВС нераціональна й має диспропорцію в розподілі потужностей між центром і регіонами.

Незадовільний рівень організації управління відомчими медустановами з боку Департаменту медичного забезпечення й реабілітації МВС, а також відсутність контролю над їхньою діяльністю з боку Мінздоров’я стали причиною того, що 12 стаціонарів і 3 санаторно-курортні установи (кожна п’ята медустанова) працювали без акредитації й не мали акредитаційних сертифікатів.

Порушуючи вимоги законодавства, п’ять медичних реабілітаційних центрів не мали ліцензій на медичну практику.

Направлення на реабілітацію розподілялися, в основному, не на підставі аналізу диспансерного нагляду, а за принципом надання можливості відпочити на курорті. У результаті, із загальної кількості направлень 2003 року було повернуто 12,5% (кожне восьме).

Для усунення виявлених порушень колегія Рахункової палати направила свої висновки до Кабінету міністрів і МВС.