UA / RU
Підтримати ZN.ua

КРАЇНА, ДЕ ПЕРЕМОГЛО ПІРАТСТВО

Піратська аудіовідеопродукція китайського виробництва, про необхідність боротьби з якою чимало говорили, схоже, переживе багатьох своїх опонентів...

Автор: Оксана Приходько

Піратська аудіовідеопродукція китайського виробництва, про необхідність боротьби з якою чимало говорили, схоже, переживе багатьох своїх опонентів. За оцінками Джея Бермана, голови International Federation of the Phonographic Industry — організації, що квартирує в Лондоні та представляє інтереси 1500 звукозаписних фірм, — 95 відсотків усієї аудіопродукції, що продається в країні, припадає саме на частку піратів. І хоча звичайним користувачам найчастіше буває ліньки скачувати з Інтернету аудіозаписи безплатно, проте, за словами Бермана, мало хто спроможний встояти перед спокусою купити на вулиці готовий диск менше ніж за долар.

У результаті проблема вже не зводиться до мільйонів доларів, які втрачає конкретний виконавець чи конкретна звукозаписна компанія. Йдеться про повний перерозподіл фінансових потоків, що перетікають у межах цієї індустрії. Зокрема, у Китаї навіть найпопулярніші виконавці не сподіваються на авторські гонорари. Основні джерела їхнього доходу — продаж прав на прокручування своїх творів радіостанціями чи телеканалами, збори від концертів, а також плата за рекламні послуги. Доходить до того, що популярний виконавець, такий, приміром, як Пу Шу, пише рекламний ролик для Windows PX, і на гроші, отримані за рекламу, записує свій новий альбом. Альбом розходиться по всій країні, не приносячи виконавцю ні юаня, проте ще більше піднімає популярність виконавця. Слідом за цим надходять ще привабливіші пропозиції від рекламодавців.

Є, звичайно, і альтернативні шляхи. Вань Лі Хом, приміром, на своєму новому диску зобразив ієрогліф, що позначає «Крадене», і саме під цією назвою він і потрапив на піратські розпродажі. Принагідно Лі Хом запускає власну лінію одягу, сподіваючись, що слава поп-зірки принесе йому комерційний успіх хоча б на цьому поприщі.

Однак найпоширенішим, судячи з усього, стане третій варіант, який торік обрав Роббі Вільямс. Популярний британський співак уклав із EMI Group PLC контракт. Відповідно до нього, компанія має частку не лише з продажів компакт-дисків, а й з усіх концертів і гастролей Роббі. Аналітики стверджують, що підставою для такої угоди стало саме свавілля на піратському ринку, яке ставить офіційну звукозаписну індустрію в становище динозаврів, що вимирають.

З урахуванням того факту, що навіть вступ Китаю до Світової торговельної організації не допоміг викоріненню китайського піратства, саме останній варіант може стати найпоширенішим. При цьому найбільше постраждають молоді, мало кому відомі виконавці, чиї диски пірати тиражувати не поспішають, віддаючи перевагу зароблянню грошей на вже розкручених іменах. Адже доларові доходи з диску з надлишком окупають витрати на перезапис. А от коштів для подальшого розвитку не залишають.